پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۲۵
|
کد خبر: ۲۷۸۷
در نشست معاونت جوانان و بانک مرکزی مقرر شد؛

امکان دریافت وام ازدواج با ضمانت ملکی

در جلسه مشترک معاونت جوانان وزارت ورزش و مسئولان بانک مرکزی، بر امکان پرداخت وام ازدواج با ضمانت ملکی توافق شد.
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

امکان دریافت وام ازدواج با ضمانت ملکی

به گزارش  بسنا و به نقل از مهر، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان به همراه اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان امروز با حضور در ساختمان بانک مرکزی، با مسئولان این بانک جهت بررسی و تحلیل شرایط فعلی وام ازدواج، رسیدگی به مشکلات، شکایات این حوزه دیدار و گفت و گو کردند.

به گفته مسئولان بانک مرکزی در سال ۹۸ تا کنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به ۴۱۵ هزار متقاضی پرداخت شده است و ۲۱۰ هزار نفر نیز در صف دریافت این وام هستند.

مسئولان بانک مرکزی مطرح کردند که متقاضیان دریافت وام ازدواج در صورت نداشتن ضامن معتبر می‌توانند از ضمانت ملکی برای این موضوع استفاده کنند.

همچنین در این جلسه تندگویان با بیان اینکه طبق آمارها افزایش وام ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نکرده است، افزود: سال گذشته و امسال با وجود افزایش چشمگیر وام ازدواج در واقعه ثبت ازدواج کاهش داشته‌ایم.

تندگویان تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد افزایش ازدواج نیازمند راه کارهای دیگر از جمله اشتغال ایمن و مسکن ارزان و همچنین کارهای فرهنگی و تغییر نگرش جوانان به مقوله ازدواج است بنابراین با افزایش وام ازدواج عملاً جوانان را به بدهکار بانکی تبدیل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های وام مسکن و وام‌های دیگر اگر کسی وام خود را در قبال دریافت مبلغی می‌فروشد زیاد نگران کننده نیست و می‌شود نگاه اقتصادی به آن داشت اما در حوزه وام ازدواج بحث هویت مطرح است و نباید اجازه دهیم هویت انسان‌ها معامله شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تشکر از همکاری خوب بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور در زمینه تسهیلات ازدواج، پیشنهاد داد تا از بانک‌هایی که بیشترین همکاری را در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج داشتند، تجلیل شود.

در این جلسه دو ساعته، با مرور گزارش‌ها و شکایات، به نقد و بررسی و تحلیل شرایط فعلی وام ازدواج و مشکلات و آسیب‌ها در این زمینه پرداخته شد و مقرر شد بررسی راهکارها با همکاری دوطرفه و اتخاذ تصمیم هماهنگ و سیاست واحد انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر