پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۸۴۶
|
کد خبر: ۳۰۲۹
دکتر اسدالله نقدی گفت: بوفه‌ها و رستوران های مکمل در حقیقت باید یک بخش از بار سلف های غذاخوری را بر عهده بگیرند؛ بوفه دانشکده علوم به لحاظ فضا و از نظر بهداشتی فرسوده بود، که از دوستان خواهش کردیم اقداماتی برای نوسازی و بهبودسازی آن انجام شود و خدماتی در خور دانشجو و دانشگاه انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: ما از ترم قبل یک از اساتید صنایع غذایی را مامور کرده ایم که همه چیز اعم از کف دست کارگر تا مواد غذایی و تجهیزات را با بهترین آزمایش و دستگاه‌های آزمایش و میکروبی بررسی کند؛ همچنین این کار به صورت مرتب توسط استاد و دانشجویان دکترا انجام خواهد شد.

وی افزود: این کار به صورت سر زده انجام می‌شود و دانشگاه بوعلی سینا اولین دانشگاه در ایران است که این کار را یعنی نظارت عالی کیفی بر رستوران و غذای دانشجویی با همکاری دانشکده صنایع غذایی بهار آغاز کرده است؛ البته این کار مختص سلف نیست و بوفه‌ها هم ورود پیدا می‌کنند.

دکتر نقدی در رابطه با بوفه دانشکده علوم پایه گفت: موضوع ورود بخش خصوصی به حوزه تغذیه و‌ حتی اسکان دانشجویی یکی از سیاست‌های وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه است؛ در حدود دو یا سه سال گذشته افزایش تعداد منو‌های غذای دانشجویی یکی از کار‌های ما بوده و تشویق بخش خصوصی در قالب رستوران‌های آزاد و مکمل به بدنه رستوران‌ها و تغذیه دانشجویی اضافه شده است.

وی یادآور شد: در نیم سال گذشته با زحمت دکتر دکامی و همکاران ما سه منو در سیستم رزرو غذا داشتیم.

نقدی در ادامه تشریح کرد: بوفه‌ها در حقیقت باید یک بخش از بار سلف غذا را بر عهده بگیرند؛ بوفه دانشکده علوم به لحاظ فضا و از نظر بهداشتی فرسوده بود که از دوستان خواهش کردیم اقداماتی برای نوسازی و بهبودسازی آن انجام شود و خدماتی در خور دانشجو و دانشگاه انجام شود که دکتر محسنی رییس دانشکده علوم هم موافقت کرد.

وی تاکید کرد: با ورود بخش خصوصی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و امیدواریم کیفیت خدماتی که ارائه می‌شود؛ در همین حدی که شروع شده، ادامه پیدا کند. البته ما هم حمایت می‌کنیم و غذاهایی که می‌توانند به صورت مکمل باشند را در سیستم رزرو به عنوان مکمل تعریف می‌کنیم.

وی بیان کرد: نهایتا هم بخش خصوصی می‌تواند سود منصفانه‌ای ببرد و هم خدمات دانشجویی ما تنوع بیشتری پیدا کند و در نهایت یک نظام تغذیه سالم متنوع بهداشتی را که با این هدف راه‌اندازی شده، تشکیل شود.

دکتر نقدی تشریح کرد: تغییرات انجام شده قابل توجه است؛ کل دیواره بوفه، مواد مورد استفاده، کاشی‌کاری، آشپزخانه و سیستم برقی درست شده است. در نهایت اقدامات قابل توجه رفاهی انجام شده تا یک فضای خوب از نظر رفاهی باشد.

وی همچنین خطاب به دانشجویان عضو شورای صنفی گفت: انتظار ما از شوراهای صنفی این است که به این نظارت کمک کنند که البته یکی از مسوولیت‌های اصلی شوراهای صنفی همین همکاری‌ها و نظارت‌های سرا‌ها و بوفه‌ها و حوزه‌هایی است که خدمات دانشجویی ارائه می‌کنند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: موسوی ستوده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست