پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۰۰
|
کد خبر: ۳۰۶۲
جلسه معارفه معاون کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بوعلی سینا، با حضور دکتر حسن علی عربی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، در جلسه­ای با حضور دکتر حسن علی­ عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، و همچنین دکتر حمید زارع ­ابیانه رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و کتابداران دانشگاه، معارفه معاون کتابخانه مرکزی صورت گرفت.

در این جلسه، ابتدا دکتر زارع ­ابیانه ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گزارشی از فعالیت­های کتابخانه در دو سال گذشته از جمله راه­اندازی سامانه RFID در دانشکده مهندسی، ساماندهی سالن­های مطالعه دانشکده علوم، خرید بیش از دو میلیارد ریال (2.000.000ریال) کتاب و منابع الکترونیک در قالب فایل‌های PDF، هزینه حدود سی میلیارد ریال (30.000.000 ریال) برای پایگاه­های اطلاعاتی از جمله اهم فعالیت­های انجام گرفته در کتابخانه مرکزی ارائه کرد.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، توسعه کتابخانه‌ها را با توجه به وجود بسترهای جدید دسترسی به منابع یک ضرورت روز و نیاز لازم برای دانشجویان و دانشگاهیان دانست و از دکتر مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و آقای دکتر علی عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه به جهت تامین منابع مالی لازم برای پیشبرد اهداف کتابخانه قدردانی نمود.

وی همچنین با تبریک به خانم دکتر ژاله سلیمی ­فر و معرفی ایشان به عنوان معاون کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد بابت قبول مسؤولیت از ایشان تشکر کرد.

در ادامه دکتر حسن علی­ عربی ضمن تشکر از کارکنان کتابخانه به بیان جایگاه کتابداران و کتابخانه اشاره نموده و بر استفاده بیشتر و بهتر از منابع کتابخانه به‌ویژه منابع نیروی انسانی در اختیار کتابخانه و به ‌تبع دانشگاه بر چابک‌سازی کتابخانه برای پاسخ‌گویی به مراجعین تاکید کرد.

در ادامه خانم دکتر ژاله سلیمی‌فر ضمن تشکر از اهتمام و پی­گیری‌های رییس کتابخانه مرکزی بیان داشت: ما در حال گذار به یک دوره جدید در حوزه اطلاع­رسانی هستیم و باید خودمان را برای استفاده از همه­ی ظرفیت­های کتابخانه جدید آماده کنیم که این امر نیاز به تلاش و تدبیر همگانی در حوزه کتابخانه ­های مرکزی و دانشکده‌ای دارد. در این راستا تغییرات زیادی رخ خواهد داد مانند تغییر در حوزه منابع اطلاعاتی و اطلاع­رسانی که نیاز به استفاده از همه ظرفیت ­های کارشناسان پرتلاش در کتابخانه مرکزی و دانشکده ­ها دارد. به همین جهت باید دوره ­های آموزشی برای همه­ کارشناسان داشته باشیم که با تلاش و تدبیر مدیریت کتابخانه این امر تحقق خواهد یافت.

در انتهای جلسه نیز کتابداران دانشگاه ضمن بازگویی مسایل و مشکلات کاری خود به بیان دیدگاه‌های مختلف در خصوص خدمات‌رسانی مناسب به دانشجویان و مراجعین پرداختند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری