پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۶۴
|
کد خبر: ۳۱۸۸
برخی از دانشجویان شرکت کننده در این تریبون آزاد گفتند: سعی کنیم در بازگوکردن حقایق، جناحی برخورد نکنیم، بحث را سیاسی نکنیم و به عملکرد دقت کنیم؛ رئیسی چند مرکز تولیدی را از ورشکستگی نجات داده است و دیدارهای عمومی با تمام اصناف داشته است. بازگشت ۴۹ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال، ایجاد سامانه ثبت دارایی‌های مسوولین و برخورد با مفاسد اقتصادی نیز از جمله کارهای وی بود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، تعدادی از دانشجویان در تریبون آزاد با موضوع «نقد و بررسی عملکرد قوه قضاییه در دوره ریاست ابراهیم رئیسی» که با تلاش انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی‌سینا و در مقابل سلف مرکزی برگزار شد، گفتند: شرایط قبل از آقای رییسی یک شرایط عالی نبود و قوه قضاییه مشکلاتی داشت اما هیچ‌گاه مورد نقد قرار نگرفت.

دانشجوی دیگری پرسید: چرا یک زندانی که حکم او اعدام است، سال‌ها اعدام نشد و در زندان ماند؟ آقای رییسی به وضعیتشان رسیدگی کرد و آن‌ها را طبق قانون اعدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با آمدن آقای رئیسی مقدار زیادی پول به صندوق ملی برگردانده شد اما هنوز بعضی ناراضی هستند.

دانشجوی دیگری بیان کرد: یکی از کارای مثبت اقای رئیسی رسیدگی به قاضی‌های فاسد قوه قضاییه بود؛ اگر قرار بر شایسته‌سالاری باشد، امثال رئیسی باید سرکار باشند.

همچنین بیان شد: اینکه آقای رئیسی در انتخابات رای نیاورد، دلیل بر این نیست که ایشان لیاقت جایگاه ریاست قوه قضاییه را نداشته باشد؛ کما اینکه رای مردم به معنای مشروعیت نیست بلکه به معنای مقبولیت است و ملاک برای شایستگی افراد رای مردم نیست.

این دانشجویان افزودند: ما در کشور یقه کسی که قضاوت می‌کند را می‌گیریم اما یقه کسی که در مغازه را برای دزدان باز گذاشته را نمی‌گیریم.

دانشجوی دیگری گفت: تمامی قوه‌ها یک نهاد نظارتی دارند که می‌توانند بر نهادهای مختلف نظارت داشته باشند؛ وظیفه قوه قضاییه جلوگیری از فساد و فسادزدایی است. بحث خصوصی‌سازی‌ها هم مستقیما به قوه قضاییه مربوط می‌شود.

در ادامه توصیه شد: سعی کنیم در بازگوکردن حقایق، جناحی برخورد نکنیم، بحث را سیاسی نکنیم و به عملکرد دقت کنیم؛ رئیسی چند مرکز تولیدی را از ورشکستگی نجات داده است و دیدارهای عمومی با تمام اصناف داشته است. بازگشت ۴۹ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال، ایجاد سامانه ثبت دارایی‌های مسوولین و برخورد با مفاسد اقتصادی نیز از جمله کارهای وی بود.

در مقابل تصریح شد: حکم‌هایی که ابراهیم رئیسی برای فعالان مدنی در نظر گرفته است، درست نیست؛ به برخی حکم‌ها تخفیف داده شده که هنوز هم نادرست است و افراد نباید مجازات شوند.

همچنین گفته شد: برخورد‌ها با اصلاحات باید منطقی‌تر باشد؛ اعترافات تلویزیونی دور از شان انسانی و اسلامی است و در شان حکومتی که داعیه اسلام ناب دارد نیست.

دانشجویی یادآور شد: متاسفانه ما عادت کرده‌ایم ساختارها را با افراد درست کنیم و انتظار داریم با جابه‌جایی افراد ساختار اصلاح شود که این روش درستی نیست.

دانشجوی دیگری عنوان کرد: ما با بعضی کارها رئیس جمهور که رای آورده را به اصطلاح در منگنه قرار می‌دهیم که اصلا درست نیست.

خبرنگار: میرزایی
عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو