پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۶۴
|
کد خبر: ۳۱۹۹
در سالن آمفی‌ تئاتر دانشکده هنر و معماری؛

همایش "روز جهانی شهرسازی" برگزار شد + گزارش تصویری

همایش "روز جهانی شهرسازی" در آمفی‌ تئاتر دانشکده هنر و معماری‌ برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، به مناسبت هشتم نوامبر همایش «روز جهانی شهرسازی» به همت انجمن علمی دانشجویی طراحی شهری با مشارکت انجمن علمی دانشجویی شهرسازی در سالن آمفی‌ تئاتر دانشکده هنر و معماری‌ برگزار شد.

در ابتدای همایش محمد سعید ایزدی عضو هیات علمی گروه طراحی شهری و معاون سابق وزارت راه و شهرسازی ضمن پخش موشن‌گرافی چگونه یک شهر خوب بسازیم (How to make an attractive city) گفت: قصد ما این نیست که بگوییم به یک استاندار جهانی رسیده‌ایم و شهر ما از یک استاندارد جهانی برخوردار است اما می‌توانیم بگوییم شهر‌ها می‌تواند از یک اصول واحد برخوردار باشد؛ هر شهری با توجه به ویژگی‌های محیطی و فرهنگی خود، شخصیت خاص خود را دارد.
در ادامه دکتر حسن سجادزاده مدیر گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی سینا مطالبی در رابطه با حق شهر و حق شهروندی بیان کرد. پس از آن دکتر محمدرضا عباسی نادرپور عضو هیات علمی گروه طراحی شهری دانشگاه و فارغ‌التحصیل فرانسه به تشریح یک پروژه بازآفرینی اطراف پاریس‌ پرداخت و متذکر شد: کشور ایران در فرصت بسیار کوتاه شهرنشین شد؛ یعنی مسیری که آلمان، فرانسه و ترکیه در طول یک قرن رفتند، در عرض حدود ۲۰ سال طی کردیم و نسبت شهرنشینی به ۷۰ به ۳۰ رسید. البته مقدار زیادی از ۳۰ درصدی که در روستا زندگی می‌کنند عملا روش زندگی شهرنشینی دارند.
سپس دکتر مهرداد کریمی مشاور عضو هیات علمی گروه معماری بیان کرد: ما در ایران متاسفانه زیر ساخته‌های شهری درستی نداریم؛ همچنین ما برنامه‌ریز‌های خوبی نیستیم، در برنامه ریزی مشکل داریم و اقداماتی که انجام می‌شود اقدامات سریع است. اقدامات کوتاه مدت اگر مشکلی را حل کند، مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.
وی افزود: پیاده‌راه همدان جذابیت‌هایی دارد اما بدی‌هایی هم دارد؛ درباره ساخت پیاده‌راه هیچ نوع برنامه‌ریزی و هماهنگی در رابطه با خودروها، زیرساخت‌ها برای حمل و نقل عمومی و مشارکت ساکنین خیابان‌های پشتی انجام نشد.
در انتهای جلسه نیز دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند.
گفتنی است شعار امسال روز جهانی شهرسازی، قانون جامع شهرسازی، حق به شهر و حقوق شهروندی است.

خبرنگار: میرزایی
عکس: ابراهیمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری