پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۵۹
|
کد خبر: ۳۲۲۹
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در افتتاحیه خوابگاه ایران‌دخت گفت: باید انتظارات ما منطقی باشد؛ خوشحالیم فضایی فراهم شده که واقعا خوابگاه به معنای سرا رسیده و سرای امید، زندگی و در شان دانشگاه و دانشجو می‌باشد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه در مراسم افتتاحیه سرای دانشجویی ایران‌دخت دانشکده صنایع غذایی بهار گفت: زندگی دانشجویی مقطعی است که در اختیار شما است اما گروهی که در سراها ساکن هستند، یکی از سرنوشت‌سازترین دوره‌های زندگی خود را سپری می‌کنند؛ معمولا دوران کارشناسی محل تعیین مسیر زندگی انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: تاکید روی واژه "سرا" به جای واژه "خوابگاه" به این دلیل است که وقتی از واژه خوابگاه استفاده می‌کنیم، این واژه به لحاظ زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی به محل استراحت و خواب اشاره دارد درحالی‌که یکی از دورانی که پایدارترین دوستی‌ها در آن وجود دارد دوران دانشگاه و زندگی دانشجویی و خوابگاهی است.

دکتر نقدی یادآور شد: شما در سراها به درد یکدیگر رسیدگی می‌کنید، غم و راز یکدیگر را می‌شنوید، دوستی در غربت را تجربه می‌کنید، دوری از خانواده را برای یکدیگر پُر می‌کنید و خانواده جدیدی پیدا می‌کنید؛ این به معنای واقعی خانواده است و خانواده ساکن سرا است نه خوابگاه.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از سراها گفت: سرای قبلی شما و این سرایی که اکنون شما در آن قرار دارید، یعنی سرای دانشکده صنایع غذایی بهار، در کشور مثال‌زدنی است؛ البته حقیقتا موافق این نوع سرا برای دانشجویان نیستم، زیرا امکان فراهم‌کردن چنین فضایی برای تمام دانشجویان وجود ندارد.

اسدالله نقدی تبیین کرد: باید انتظارات ما منطقی باشد؛ خوشحالیم فضایی فراهم شده که واقعا به معنای سرا است و سرای امید، سرای زندگی و سرای در شان دانشگاه و دانشجو می‌باشد.

وی بیان داشت: واقعیت و چیزی که هست باید گفته شود؛‌ ما در دانشگاه بوعلی‌سینا افتخار می‌کنیم که قریب به اتفاق سراهای دانشجویی دانشگاه جزو سراهای خوب ایران است و سرای غدیر، بعثت، مریم، زینب و مجموعه‌های دیگر جزو سراهای خوب و استاندارد دانشجویی است.

نقدی در ادامه خاطرنشان کرد: سراهایی مانند امیرکبیر نیز وجود دارد که مطلوب ما و استاندارد نیست، اما باید به این نکته توجه کنیم که حتی در کانون خانواده هم همواره تمام امکانات فراهم نیست.

وی تاکید کرد: شهرستان بهار جزو شهرهای فرهنگی استان همدان است که شاخصه‌ها و سابقه فرهنگی و سابقه تاریخی علیرغم جمعیت کم خود دارد؛ بهار قطب محصولات کشاورزی، صنایع دستی، شخصیت‌های تاریخی است. همچنین مدیران و شهروندان شهر بهار مثال‌زدنی هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: تمام دانشجویان دانشکده صنایع غذایی بهار خانم هستند؛ میل به مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی بسیار بالا است. اخیرا دوره‌هایی در همدان در رابطه با گفتگو در خانواده برگزار کردیم که متاسفانه بررسی‌ها حاکی از آن است که میانگین گفتگو در خانواده ایرانی ۱۵ دقیقه است. همچنین جمع کردن مردان بسیار سخت است، اما خانم‌ها به فعالیت‌های مدنی و اجتماعی علاقه‌مندتر هستند که یکی از مزیت‌های دانشکده بهار همین است.

وی تشریح کرد: این دانشگاه از مسولان و شورای صنفی خوبی برخوردار است. کار شورای صنفی پیگیری برنامه‌های خوابگاهی، تغذیه‌‌ای، حمل و نقل و ورزشی است. کار شورای صنفی این است که کاری کند تا دانشجویان راحت زندگی کنند، مشارکت داشته ‌باشند و مسائل و مشکلات به گوش مسوولان برسد.

دکتر اسدالله نقدی اذعان کرد: واگذاری انتخاب هم‌اتاقی‌ به دانشجو از کارهای خوبی است که انجام شده است؛ زندگی در خوابگاه فرصتی برای تمرین زندگی اجتماعی در آینده و زندگی خانوادگی در آینده است.

وی با اشاره به داستانی در رابطه با حرمت علم و عالم گفت: کشوری رشد می‌کند که علم و عالم در آن‌جا عزیز شود؛ در اسلام توصیه شده است که علم را بیاموز حتی اگر در چین باشد و از تولد تا مرگ به دنبال آن باش. اگر می‌خواهید جایگاه علم و عالم را نزد مردم بالا ببرید باید بهترین‌ها را به آن‌ها بدهید و به علم، آموزش و دانشگاه بها بدهید.

خبرنگار: میرزایی
عکس: منصور حسن‌الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست