پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۱۳
|
کد خبر: ۳۲۵۳
بنیانگذار و مؤسس دانشگاه بوعلی سینا و بنیانگذار سازمان انرژی اتمی، در جلسه بنیاد خیرین حامی دانشگاه، گفت: هدف تأسیس دانشگاه بوعلی سینا کمک به پیشرفت غرب ایران از تمام لحاظ اعم از اجتماعی، سیاسی و ..‌. و همچنین ایجاد یک زمینه برای گسترش علوم و فنون بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر اعتماد بنیانگذار و مؤسس دانشگاه بوعلی سینا و بنیانگذار سازمان انرژی اتمی، در جلسه بنیاد خیرین حامی دانشگاه، گفت: در زمان تاسیس دانشگاه، من دو‌ کمبود را در دانشگاه‌های ایران می‌دیدم؛ اول این‌که غرب ایران هیچ دانشگاهی نداشت و از آموزش عالی عقب مانده بود. من می‌ترسیدم فاصله‌ای که بین غرب ایران و شهرهایی مانند تهران و اصفهان ایجاد می‌شود، مملکت را دچار دوگانگی کند.

وی در رابطه با دومین مشکل اظهار داشت: بسیاری از اساتید سال‌ها قبل در اروپا تحصیل و به همان بسنده کرده بودند، در حالی که علم تغییر و پیشرفت می‌کند؛ دومین مشکل پایین بودن سطح آموزش علوم بود و فعالیت علمی واقعی در ایران وجود نداشت.
این دو مشکل پایه و هدف تاسیس دانشگاه بوعلی سینا شد؛ در واقع هدف تأسیس دانشگاه بوعلی سینا کمک به پیشرفت غرب ایران از تمام لحاظ اعم از اجتماعی، سیاسی و ..‌. و همچنین ایجاد یک زمینه برای گسترش علوم و فنون بود.

پدر علم هسته ای ایران و مؤسس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین شهر موجود دنیا همدان است؛ این شهر باید به مرکز توریستی بزرگی تبدیل شود. هدف اصلی تاسیس دانشگاه کمک به رشد و ‌توسعه شهر همدان و شهرک‌های اطراف بود که الحمدلله امروز به نتایج خوبی رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهر از عقب‌ماندگی‌ که به نظر می‌رسید در آن وجود داشت، جدا شده است. امیدوارم در پیشرفت‌های دیگر نیز منشا اثر باشد.

اعتماد عنوان کرد: غرب ایران با وجود امکانات خود دچار عقب‌ماندگی‌هایی بود و هیچ منبعی نبود که همدان را در راستای بهره‌گیری از منابع کمک کند. امروز مشکل توسعه غرب ایران درست شده است اما مشکل آموزش عالی پابرجا است.

وی اضافه کرد: بازرگانی و اقتصاد در همدان یک سبقه حداقل دو هزار ساله دارد؛ مقداری بحث بازار در چند دهه اخیر در همدان کم رنگ شده است و این برای همدان خوب نیست.

دکتر اکبر اعتماد در نهایت تأکید کرد: امروز نیاز داریم که بحث کارآفرینی و اقتصاد را گسترش دهیم؛ رشته‌های مدیریت، حسابداری و اقتصاد نیازمند یک دانشکده جداگانه هستند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست