پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۴۲
|
کد خبر: ۳۲۸۷
دکتر محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: رشد، کمال و شکوفایی ابعاد وجودی انسان، تنها در پرتو زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی امکان‌پذیر است، با توجه به سودمندی زندگی اجتماعی، مسیر سعادت فرد از اجتماع می‌گذرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در افتتاحیه همایش منطقه‌ای کانون همیاران سلامت روان با عنوان "یاریگران زندگی" که با حضور مسئولین، کارشناسان مراکز مشاوره و سلامت، دانشجویان و موسسات آموزش عالی منطقه چهار برگزار شد، گفت: انسان یکی از پیچیده‌ترین موجودات عالم است؛ از همان آغاز آفرینش پی بردند که هوش و استعداد و توانمندی‌های نهفته درون هر فرد، در فرآیند زندگی اجتماعی و ارتباط میان افراد شکوفا شده و شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: رشد، کمال و شکوفایی ابعاد وجودی انسان، تنها در پرتو زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی امکان‌پذیر است؛ با توجه به سودمندی زندگی اجتماعی، مسیر سعادت فرد از اجتماع می‌گذرد.

محمدی‌فر اظهار داشت: در روان‌شناسی، جنبه اجتماعی هر فرد، اساس زندگی وی را تشکیل می‌دهد؛ از نگاه این دانش، مهم‌ترین بُعد شخصیت آدمی، بُعد اجتماعی اوست و از دیدگاه روان‌شناسان یکی از نیازهای روانی انسان پیوندجویی یا داشتن ارتباط با سایر افراد است.

وی با بیان اینکه نقش روان‌شناسی در تحول جامعه بسیار مهم است، گفت: طبق چهار نظریه علمی مطرح دنیا یعنی نظریه مارکس و مارکسیسم، نظریه انیشتن، نظریه آلفرد و نظریه فروید، دو نظریه آخر به نقش روانشناسی، روانکاوی در توسعه یافتگی اشاره می کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان این‌که علت اساسی ناپایداری فرآیندهای توسعه، نادانی و بی‌خردی نوع بشر در مورد چگونگی زندگی سعادت‌مندانه است، تبیین کرد: توسعه پایدار و همه‌جانبه، الزاماً باید از بستر نیروی انسانی عبور کند؛ پیش‌شرط توفیق، تثبیت و تداوم هرگونه توسعه، تحول و سرمایه‌گذاری به منزله رکن اصلی آن است.

وی عنوان کرد: اثرات مستقیم آموزش و پرورش بر توسعه، تغییر دادن رابطه انسان با طبیعت‏، انسان با انسان و انسان با خود، رشد و شکوفایی شخصیت، پرورش خلاقیت و سازندگی افراد است، که یکی از مهم‌ترین مقوله‌های آن تلقی می شود.

یعقوب محمدی‌فر یادآور شد: آموزش و پژوهش با تربیت نیروی انسانی خلاق می‌تواند کمک شایانی برای پایداری توسعه باشد، زیرا انسان‌ها محور توسعه‌یافتگی هستند و محور توسعه پایدار، انسان خلاق است؛ علم، دانایی و خرد انسان خلاق می‌تواند به رسیدن به توسعه پایدار کمک کند.

خبرنگار: یاری
عکس: اصلانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست