پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۹۲۲
|
کد خبر: ۳۳۲۶
دانشجویی در تریبون آزاد گفت: امروز واژه دانشجو در جامعه ما واژه غریبی است؛ عمیقا می‌بینیم که نه دانشگاه، دانشگاه است و نه دانشجو، دانشجو.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دانشجویی در تریبون آزاد با موضوع "روز کدام دانشجو!؟" که به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو با حضور صداوسیمای مرکز همدان و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در مقابل سلف مرکزی دانشجویان برگزار شد، گفت: امروز واژه دانشجو در جامعه ما واژه غریبی است؛ عمیقا می‌بینیم که نه دانشگاه، دانشگاه است و نه دانشجو، دانشجو.


وی در ادامه یادآور شد: انتقاد اول به خودمان است که وظیفه اول خود که علم‌پژوهشی و ارتقا سطح علمی است کشور است را درست انجام نمی‌دهیم.


در ادامه دانشجویی دیگر تبیین کرد: دانشجویان به حاشیه کشیده شده‌اند و دانشگاه به مکانی برای دعوای احزاب تبدیل شده است؛ ما نافی فعالیت‌های سیاسی نیستیم. دانشجو باید از لحاظ سیاسی بیدار و آگاه باشد اما هدف اصلی دانشجو علم‌پژوهی است.


دانشجوی دیگری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دانشجو این است که برای درس‌خواندن، انگیزه ندارد و نگران فردای خود است.


دانشجویی تصریح کرد: ۱۶ آذر سال ۳۲، سه دانشجوی شهید، نه به دست آمریکا بلکه به دست سربازان واداده و خائن ایرانی کشته شدند؛ ۱۶آذر بیش از آن‌که روز فریادزدن بر سر استکبار خارجی باشد، روز راست ایستادن در مقابل خیانت و جنایت خودی‌هایی است که بی‌خودی‌ترین افراد در سیستم مدیریت کشور هستند.


در این تریبون همچنین گفته شد: دانشجو مستقل است و باید مستقل بماند؛ ۱۶ آذر روز مطالبه‌گری از مسؤولان است نه توجیه‌گری آن‌ها.


وی در ادامه تاکید کرد: اصالت دانشجو به آزاد و مستقل بودن، آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی و مخالف فساد بودن است.


در تریبون آزاد روز دانشجو همچنین مطرح شد: در تمام جوامع، دانشگاه و دانشجو جهت‌ساز فرهنگی و سیاسی هستند و فکر و ایده به جامعه تزریق می‌کنند اما متاسفانه اکنون در قشر دانشجو مشکلاتی نظیر مشکلات معیشتی وجود دارد که دانشجویان دائما با آن‌ها دست و پنچه نرم می‌کنند.


یکی از دانشجویان در این تریبون گفت: ما در دانشگاه بوعلی سینا مشکلات زیادی داریم؛ مسؤولین در شرایط مناسبی زندگی می‌کنند و نمی‌توانند دانشجویان را درک کنند.


دانشجویی اظهار کرد: دانشجویان ناامید شده‌اند؛ از دانشجویی که‌ حق اعتراض به چیزی را ندارد و نمی‌تواند حرفی بزند چه انتظاری دارید؟ دانشجویان از تریبون‌های سفارشی که حرف‌ها در آن سانسور می‌شود، خسته شده‌اند.


در ادامه تصریح شد: درد جامعه ما این است که دانشجویان ما امید ندارند؛ اما ما باید بستری را برای امید دانشجویان فراهم کنیم.

دانشجویی بیان کرد: دانشجویان در کل کشور مشکلاتی دارند و به دانشجو به حد کافی توجه نمی‌شود؛ با درس‌خواندن تنها به قشر بیکار در جامعه اضافه می‌شود و پذیرش دانشجویان بدون برنامه‌ریزی برای آینده آن‌ها صورت می‌گیرد.


گفته شد: مشکلاتی مانند هزینه غذا، تضمین خوابگاه، کمبود امکانات در خوابگاه، مشکلات بهداشتی و نظافتی در خوابگاه، اینترنت و عدم حمایت از دانشجویان از مشکلات ما دانشجویان است؛ قشر مطالبه‌گر دانشجو امروز به جایی رسیده است که دغدغه خورد و خوراک است.


دانشجویی عنوان کرد: دانشجو به عنوان یکی از مظلوم‌ترین قشرهای جامعه یک حامی به نام شورای صنفی دارد اما هنوز تکلیف آن مشخص نیست‌؛ در این مورد و‌ موارد دیگر شفاف‌سازی وجود ندارد.


دانشجویی دیگر در پایان خاطرنشان کرد: هر جایی که کار می‌کنید را مرکز دنیا بدانید؛ اگر ناامید هستید به فرصت‌های شغلی در اطراف خود بنگرید. متاسفانه چشم عده‌ای از افراد سیاسیِ غرب‌زده، به بازارهای سیاسی است و منطق خاصی هم برای آن ندارند در نتیجه برای دانشجویان، راه صادرات، واردات، معاملات و حتی آموزش‌هایی را قرار نمی‌دهند تا آن‌ها کشور را رو به جلو ببرند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: حسنی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو