پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۹
|
کد خبر: ۳۴۰۰
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه استان همدان گفت: نکند تبلیغات سوء، کم کم در بین اقشار مختلف اثر بگذارد؛ وظیفه ابتدایی من و شما حفظ تفکر انقلابیِ اسلامی است و منتقد کردنِ این کیفیتِ تعقل و تدبر و قانع شدن و قانع کردن به نسل جدید طوری‌که نسل جدید معتقد به آن باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه استان همدان، در دیدار اعضای هیات علمی و مسؤولین دانشگاه‌های استان گفت: از خدای تبارک و ‌تعالی که به برکت خون شهدا، زحمت علمای ربانی، امام راحل و پیروان امام این انقلاب به پیروزی رسید.

وی تشریح کرد: گام‌ اول انقلاب در ۴۰ سال اول به برکت اخلاص امام، استقامت امت و‌همراهی و ‌هم‌گامی تمام اقشار خصوصا حوزه و‌ دانشگاه تا امروز باعث افتخار و عزت و جلالت و عظمت نه تنها در ایران بلکه در منطقه و دنیا موجب احیای اسلام شد.

موسوی اصفهانی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک جواب عملی برای آن‌هایی بود که ۷۰ سال می‌گفتند دین افیون ملت‌ها است و نشان داد که نتها افیون ملت‌ها نیست بلکه دین احیاکننده امت‌ها است.

وی عنوان کرد: دعوت انبیا به احیای انسانیت انسان، ارزش‌های الهی و عدالت است؛ البته یکی از نیازهای حتمی هر انقلابی قبل از شروع، در حین آن و در ادامه راه آن "توجیه افکار عمومی" است.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان تصریح کرد: امام راحل برای پیاده‌کردن انقلاب اسلامی در ابتدا مسأله ولایت فقیه با حکومت اسلامی را مخصوصا در نجف که تبعید شده بودند، طرح کردند؛ کتاب انقلاب اسلامی امام زیربنای فکری انقلاب را اول برای علما، حوزه‌های علمیه و رهبران فکری و ایمانی و ‌متدینین اجتماع که امام روی این مسأله سرمایه‌گذاری بسیاری کردند، ترسیم کرد.

وی در ادامه اذعان کرد: در ادامه راه هم ما به این طرز تفکر نیاز داریم که باید ما حوزویان و شما مسؤلین دانشگاه، اساتید و بزرگوارانی که زحمت دانشگاه را متحمل می‌شوید، زیربنای فکری انقلاب را بیان کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: وظیفه اول و ذاتی ما این مسأله است که زیربنای فکری پیشرفت انقلاب اسلامی را بیش از پیش در بین نسل جوان خودمان ترسیم کنیم؛ یعنی نگذاریم دشمن بر علیه ولایت فقیه ما، فکر جوان ما را در نتیجه انحراف فکری جوان از مسائل زیربنایی انقلاب تحریف کند.

وی تاکید کرد: ما نباید مسؤولیت خود را نسبت به نسل جدیدِ طلاب و دانشجو از یاد ببریم؛ طلاب و دانشجویان ما باید نسبت به مبانی انقلاب که منجر به شهادت حدود ۲۵۰ هزار شهید شد، آگاهی پیدا کنند.

موسوی اصفهانی افزود: نکند تبلیغات سو، کم کم در بین اقشار مختلف اثر بگذارد؛ وظیفه ابتدایی من و شما حفظ تفکر انقلابیِ اسلامی است و منتقد کردنِ این کیفیتِ تعقل و تدبر و قانع شدن و قانع کردن به نسل جدید طوری‌که نسل جدید معتقد به آن باشد.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: علوم انسانی بسیار مهم است؛ مقام معظم رهبری فرمودند تبادل استاد و حوزه از حوزه به دانشگاه و بلعکس بسیار مهم است که الحمدلله بعد از انقلاب این مسائل شکل گرفت.

وی در ادامه تبیین کرد: اکنون در قم حدود ۷۰۰ نفر از دانشجویان در حوزه مشغول کسب علوم دینی هستند. همچنین بسیاری از طلاب در دانشگاه‌های سراسر کشور، مشغول به تحصیل یا در استاد دانشگاه هستند؛ این موارد افکار ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و سم‌پاشی‌های جدایی حوزه و دانشگاه در سایه این نشست و برخواست‌ها ‌پاک می‌شود.

خبرنگار: میرزایی

عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست