پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۳۸
|
کد خبر: ۳۴۴۰
مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی‌سینا در بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در سال ۱۳۹۸ حضور یافت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه در بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، با ارائه چهار ایده در قالب چهار شرکت فناور حضور یافته است.

این نمایشگاه با حضور و مشارکت صد‌ها مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی نقاط مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار گردید. یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه بخش فن بازار با بیش از ۱۰۰ غرفه بود که در این بخش، پژوهش‌ها و کار‌های تحقیقاتی که قابلیت اجرایی دارند، ارائه و پیش بینی شده بود. در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه ده‌ها قرارداد تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی در این بخش صورت گرفت.

در بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های پژوهش، فناوری که همزمان با بزرگداشت هفته‌ی ملی پژوهش و فناوری برپا شد، بیش از ۳۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم گذاشتند که ارائه ۴۰۰ محصول پژوهشی و فناورانه جدید مهمترین بخش آن بود.

این نمایشگاه در ۵ سالن با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و حدود ۲۰۰ غرفه دایر گردید که بیش از ۱۰۰ غرفه مربوط به فن‌بازار، ۴۵ غرفه دانشگاه‌ها، ۳۰ غرفه پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بودند. برگزاری چندین سمینار و همایش، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور وزرا و مسئولین لشکری و کشوری بخش دیگری از برنامه‌های جانبی بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار کشور بود.

شناسایی توانمندی‏های پژوهش و فناوری دانشگاه‏ ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‏های پژوهش و فناوری (فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار کشور می‌باشد.

شرکت‌های فناور تحت حمایت این مرکز که در قالب غرفه مشترک با پارک علم و فناوری همدان در نمایشگاه مذکور حضور داشتند شامل: شرکت رایان پژوهان الکترونیک هگمتانه با ارائه دو محصول " سامانه هوشمند اتوبوس‌های شهری" و "سامانه سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی و اتوبوس"، شرکت سینطو شیمی با تولید و ارائه محصولات نانو مواد پرکاربرد نظیر تیتانیوم اکساید و نانو ساختار‌های کربنی، شرکت مازو ژن رازک کالا با تولید و ارائه مواد و محیط کشت‌های مورد نیاز آزمایشگاه‌های بیولوژیک و شرکت طرح آفرین نسیم آفتاب با محصول منبع ولتاژ کنترل شونده توان بالا که دستاورد‌های خود را در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

در زمان برگزاری نمایشگاه شرکت رایان پژوهان الکترونیک هگمتانه با مدیریت آقایان مهدی و محمد عرب زاده موفق به اخذ قرارداد برای "سامانه سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی و اتوبوس" با بخش خصوصی و به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان گردید.

خبرنگار: پناهی توانا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری