پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۲۰
|
کد خبر: ۳۴۷۶
دکتر غلامحسین مجذوبی در نشست علمی بررسی ترور قاسم سلیمانی از منظر حقوق بین‌الملل:

اگر امنیت نباشد پیشرفتی صورت نمی‌گیرد/ در ترور شهید سلیمانی باید از پاسخ حقوقی استفاده شود

معاون پژوهش و فناوری گفت: مسلما ما دانشگاهیان در مقابل ترور ناجوانمردانه شهید سردار سپهد قاسم سلیمانی مسوولیت خطیری به عهده داریم؛ طبیعتا یکی از پاسخ ها در این رابطه، پاسخ نظامی است، اما حتما باید از پاسخ حقوقی هم استفاده شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، در "نشست علمی بررسی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از منظر حقوق بین‌الملل" که با همکاری دانشگاه بوعلی‌سینا، شعبه غرب انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد و کانون وکلای دادگستری استان همدان در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، ابراز کرد: ابتدا شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را خدمت حضار محترم تسلیت میگویم، همچنین بابت حمله انتقامی که صبح امروز صورت گرفت، تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اخبار ضد و نقیضی در این خصوص وجود دارد اما مهم نفس عمل و جرات آن است؛ در دنیا هیچ کس جرات پرتاب گلوله به سمت پایگاه‌های آمریکایی را ندارد؛ امروز ما ۱۵ موشک پرتاب میکنیم و صریح و بی پرده می‌گوییم که کار ما بود.

دکتر مجذوبی بیان داشت: پیشرفت هر کشوری در درجه اول مدیون امنیت آن کشور است؛ اگر امنیت نباشد پیشرفتی صورت نمی‌گیرد. این پاسخ شجاعانه را خدمت پاسداران عزیز، ارتش جمهوری اسلامی ایران و هموطنان عزیز تبریک می‌گویم.

وی افزود: بنده به نمایندگی از دکتر محمدی‌فر برای عرض خوش آمدگویی در خدمت شما هستم؛ از کانون وکلای دادگستری استان همدان به ویژه رئیس محترم کانون جناب آقای آیین وند، از شعبه غرب انجمن ایرانی مطالعات و سازمان ملل متحد و همچنین از دانشگاه بوعلی سینا بابت برگزاری این مراسم تشکر می کنم.

دکتر مجذوبی گفت: مسلما ما دانشگاهیان در مقابل ترور ناجوانمردانه شهید سردار سپهد قاسم سلیمانی مسوولیت خطیری به عهده داریم؛ طبیعتا یکی از پاسخ ها در این رابطه، پاسخ نظامی است، اما حتما باید از پاسخ حقوقی هم استفاده شود.

وی بیان داشت: ما در استفاده از حقوق بین الملل سوابق خوب و بدی داریم؛ در خصوص سابقه خوب آن می‌توان به بحث ملی شدن نفت اشاره کرد، خاطرات بد آن این بود که بعد از انقلاب تا مدت‌ها دنبال حقوق بین الملل نبودیم و مسائل را رها می‌کردیم اما در چند وقت اخیر حدود سه رای به نفع خود گرفتیم.

دکتر مجذوبی گفت: در کشورهای غربی، رشته حقوق در دانشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است اما در کشور ما بها خاصی به آن داده نمی‌شود؛ امیدوارم بتوانیم با یک برنامه‌ریزی صحیح رشته حقوق را بیش از پیش در دانشگاه تقویت کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از جمع که بحث ترور سردار سلیمانی را به عنوان یک وظیفه ملی تلقی کردند، اظهار داشت: امیدواریم دانشگاهیان از نتیجه این جلسه بتوانند سهم خود را ادا کنند.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست