پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۹۵
|
کد خبر: ۳۵۱
وزیر علوم در بازدید از یادمان مناطق عملیاتی جنوب کشور؛

اعتماد به جوانان باید در بخش های مختلف جامعه تقویت شود

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در سفر خود به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان خوزستان و بازدید از اردوهای راهیان نور دانشجویی در منطقه عملیاتی هورالعظیم گفت: بحث توانستن و اعتماد به جوانان باید در بخش های مختلف جامعه تقویت شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این بازدید دکتر غلامی در جمع دانشجویان حاضر در اردوهای راهیان نور با تقدیر از زحمات و تلاش های مسؤولان و برنامه ریزان اردوهای راهیان نور اظهار داشت: حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی است تا در محیطی خارج از دانشگاه بتوانند از مناطق مهم و تاثیر گذار تاریخ دفاع مقدس مانند همین منطقه هورالعظیم دیدن کنند و با تلاش عظیم و سخت رزمندگان اسلام در دفاع از سرزمین مان آشنا شوند.

وزیر علوم با بیان اینکه اعتماد به جوانان همیشه تاثیر گذار و مثبت بوده است گفت: در اوایل انقلاب هم مسئولان کشور به جوانان اعتماد کردند که شاهد آثار شگرف آن در پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودیم و در حال حاضر نیز اگر برخی از موارد مسأله اعتماد به جوانان تضعیف می شود، باید چاره جویی کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا خود جوانان هم باید وارد میدان شده و حضور داشته باشند گفت: اینکه گفته می شود بسیاری از جوانان رزمنده در دوران دفاع مقدس طرح های جدیدی در نحوه مبارزه با دشمن ارائه کردند و انجام آن نیز موفقیت آمیز بوده است ناشی از روحیه برتر و ایمان والای این عزیزان بوده و همین وضعیت و انرژی فراوان جوانان راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات است و این وظیفه ماست که این روحیه را در جوانان تقویت کنیم.

دکترغلامی با تاکید بر رشد و پیشرفت همه جانبه علمی کشور گفت: ما در سطح بین المللی رتبه ۱۶ علمی و در سطح منطقه رتبه اول را داریم و در بیشتر رشته های علمی رتبه های زیر ۱۰ را کسب کرده ایم. یکی از شاخص های پیشرفت علمی حضور دانش آموختگان دانشگاهی در سطح جامعه است که به فضای اقتصادی کشور کمک کرده و به ایده پردازی و کارآفرینی بپردازند.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط حضور جوانان تحصیل کرده موجب حرکت های جدیدی در روند توسعه و پیشرفت در همه امور کشور می شود گفت: ما باید در کشور یک جریان اقتصاد دانش بنیان با پشتوانه علمی ایجاد کنیم که این مهم نیز با اتکا به فارغ التحصیلان دانشگاهی به دست می آید.

وزیر علوم پس از بازدید از بخش های مختلف منطقه عملیاتی هورالعظیم، نماز ظهر و عصر را به همراه دانشجویان در همین محل اقامه کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست