پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۸۱
|
کد خبر: ۳۵۵۴
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: معنویت و اخلاق بود که کشور را نگه ‌داشت؛ هویت تاریخی، جغرافیایی، ‌دینی و مذهبی، مردمانی با گویش‌های مختلف را کنار هم پیوند زده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم تجلیل از بازنشستگان و کارمندان نمونه و مراسم گرامیداشت دهه فجر که در سالن شهید چمران برگزار شد، گفت: بسیار خرسندم که فردا (۲۲ بهمن) در طلیعه دیگری از انقلاب شکوه‌مندمان در راهپیمایی در کنار هم خواهیم بود.

وی اشاره کرد: اکنون تمام رسانه‌ها و جراید اخبار انقلاب و سالگرد را منتشر می‌کنند که یادآور روز‌هایی است که بخشی از تاریخ ما را به خود مزین کرده است؛ در ۴۰ سال اخیر هر روز شاهد حوادث تلح و شیرین در جغرافیای ایران و جهان بودیم دیدیم که بسیاری از کشور‌ها از انقلاب ما تاثیر گرفتند.

یعقوب محمدی‌فر تشریح کرد: در ضرورت انقلاب، نیاز داریم نسلی که انقلاب را درک نکرده در جریان انقلاب قرار دهیم؛ جنگی ۸ ساله به مردم ایران تحمیل و پس از جنگ نیز تحریم‌ها و حوادث دیگری حادث شد؛ این ۴۰ سال پر از حادثه‌هایی است که حاکی از وجود مردمانی است که برای آزادی و هویت و جایگاه خودشان جنگیده‌اند.

وی بیان داشت: در برخی از دوره‌ها دچار گسست شده ایم، اما خودمان را بازیافته‌ایم و در دوره‌هایی نیز آوازه ما در جای جای جهان پیچید؛ آنچه تاریخ معاصر ما را شکل دیگری بخشیده است، هویت مردمانی است که برای آزادی جنگیده‌اند و باعث شد که ایران مستعمره نشود.

محمدی‌فر تاکید کرد: آنچه ایران را هویت می‌بخشد یک ایران فرهنگی کلان و یک ایران جغرافیایی است؛ جایگاه تفکر ایرانی را که مشروطه را ایجاد کرد و انقلاب کرد را در تاریخ می‌بینیم.
 
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: معنویت و اخلاق بود که کشور را نگه داشت؛ هویت تاریخی، جغرافیایی و هویت دینی و مذهبی، مردمانی با گویش‌های مختلف را کنار هم پیوند زده است.
 
وی بیان داشت: ما در ماه‌های اخیر مناسبت‌های مختلف و اتفاقات زیادی داشتیم؛ اکنون یاد سردار سلیمانی که در روز‌های آتی چهلم ایشان را در پیش داریم، گرامی می‌دارم. در این اتفاق تلخی که افتاد ما شاهد یکدلی و هم‌نفسی مردمان‌مان را بودیم.
 
دکتر یعقوب محمدی‌فر اذعان کرد: کشور ما نیاز دارد مشکلات خود را از درون حل کند؛ امیدواریم با وحدت، همدلی و مصلحت اندیشی که همواره از این خصوصیت‌ها برخوردار بوده‌ایم، مشکلات پیش رو را از مسیر برداریم.
 
وی تبیین کرد: اکنون فرصت مناسبی است که نقش محوری و کلیدی دانشگاه در هویت و مسؤولیت اجتماعی را یادآور شوم؛ مسؤولیت اجتماعی به عنوان یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها است که طی آن ما تک تک موظفیم در قبال شهر، کشور، خانواده و جامعه بشری پاسخگو باشیم.
 
محمدی‌فر گفت: دانشگاه مسؤولیت‌پذیری که مسؤولیت اجتماعی است باید مسایل جامعه خود را واکاوی وشناسایی کند و درباره آن پیشنهاد و راه‌کار ارائه دهد؛ جامعه امروز ما به چنین دانشگاهی نیاز دارد و فراتر از پژوهش و آموزش باید بینیدیشم.
 
وی اضافه کرد: مسؤولیت دانشگاه مساله شناسی و کمک به حل مسائل از دیدگاه علمی و منطقی است؛ وظیفه جامعه دانشگاهی ما در عرصه انتخابات مجلس نیز مهم است.
 
یعقوب محمدی‌فر تشریح کرد: بنده در نگاهی که در گذشته برخی تمدن‌ها داشته‌ام در بسیاری از موقعیت‌ها، دانشگاه‌ها نقش خود را به انجام رسانده‌اند و امروز تکلیف دینی، ملی و‌عقلانی ما است که در راستای بیرون‌رفت از شرایط کنونی کمک کنیم؛ این اتفاق با تلاش انجام خواهد شد و ما باید وظایفی که بر دوش داریم را انجام دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: نهاد دانشگاه، حوزه‌ها و دیگر نهاد‌ها باید به موضوع اخلاق به جد بپردازند.
 
محمدی‌فر خبر داد: به همت مدیریت سبز و طرح‌های عمرانی، ما برنامه کاشت دو تا پنج هزار نهال خواهیم داشت تا انشاالله ما نهال‌هایی با نام شما عزیزان داشته باشیم؛ قرار است اسم فرد بر روی هر نهال قرار بگیرد.
 
دکتر محمدی‌فر تاکید کرد: توجه به حقوق شهروندی را باید تقویت کنیم؛ همچنین همه ما باید در راستای اعتلای نام و پرچم عزیز ایران تلاش کنیم.
 
وی در پایان اشاره کرد: وظیفه خود می‌دانم که سپاس قلبی خود را از مجموعه کارمندان ابراز کنم؛ امروز دانشگاه ما در جایگاه کشوری جایگاه خود را پیدا کرده و در بسیاری از رتبه‌بندی‌های دنیا حضور دارد که امیدواریم با همراهی‌ها، همدلی‌ها، احساس وحدت و دوست داشتن کشور این وضعیت بهتر شود.

خبرنگار: میرزایی
عکس: شاهمرادی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست