پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۵
|
کد خبر: ۳۶۰۴
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی کمپین «مردم همدان در خانه بمانند» خبر داد و گفت: با کمک مردم می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
به گزارش بسنا و به نقل از فارس، دکتر محمد طاهری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ مورد ابتلا به بیماری ویروس کرونا در استان مثبت اعلام شده است اظهار کرد: بیش از صد بیمار مشکوک و مبتلا در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند.

وی با توصیه به رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی که از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به مردم ارائه می‌شود گفت: این روز‌ها مردم حتما از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در تجمعات حاضر نشوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با همکاری خانه مطبوعات استان به دنبال راه‌اندازی کمپینی به گویش همدانی به منظور کنترل این بیماری با ماندن مردم در خانه هستیم افزود: ماندن مردم در خانه و بیرون رفتن آن هم تنها در مواقع ضروری بسیار حائز اهمیت است و این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه افراد به صورت مرتب دست‌ها را با آب و صابون بشویند و روش صحیح شستن را هم رعایت کنند گفت: شستن دست‌ها باید ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول بکشد و در روز بین ۱۵ تا ۲۰ بار انجام شود.

طاهری بیان کرد: استفاده از الکل ۷۰ درصد در ضدعفونی کردن ویروس بسیار کارایی دارد و در کمترین زمان ممکن آن را از بین می‌برد.

وی با تاکید به اینکه هنگام صحبت با افرادی که علایم بیماری سرماخوردگی و تنفسی را دارند حتما یک و نیم متر فاصله رعایت شود گفت: در وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس و مترو از دست زدن به سطوح و میله‌ها تا جای امکان خودداری شود.

این متخصص باکتری‌شناسی با بیان اینکه باید هنگام سرفه و عطسه حتما جلوی دهان و بینی را با دستمال یک بار مصرف گرفت و بعد آن را داخل سطل زباله دربسته انداخت افزود: افراد تا جایی که امکان دارد با دستکش با اشیای در دسترس کار کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ صفحه آلوده است و افراد باید پس از تماس با آن‌ها سریع دست خود را با آب و صابون بشویند گفت: صفحه کلید آسانسورها، خودپردازها، کامپیوتر و زنگ ورودی اماکن، موس و صفحه زیر آن، صفحه موبایل و تبلت، صفحه دستگاه پز بانک، دستگاه حضور و غیاب پرسنلی، استامپ‌ها، صفحات دستگاه نوبت‌دهی امکان احتمال آلودگی دارند و باید بعد از تماس با آن‌ها دست‌ها را شست.

طاهری با بیان اینکه افراد با کوچکترین علایم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا به پزشکی مراجعه کرده یا در منزل استراحت کنند خاطرنشان کرد: به طور کلی شاید بسیاری از افراد ویروس کرونا را دریافت کنند، اما هیچ علایمی نداشته باشند و قرار هم نیست این ویروس باعث فوت افراد شود؛ به طور کلی کمتر از ۳ درصد فوت ناشی از ویروس کرونا را در جهان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون علایم درمان می‌شوند یعنی به شکل خود محدود شونده درمان می‌شوند بدون اینکه دارویی مصرف کنند و ۲۰ درصد مابقی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که احتمال فوت تقریبا کمتر از سه درصد از آن‌ها وجود دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور گزارش شده است که متأسفانه ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند گفت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا به ترتیب در کشور چین، کره، ایتالیا و ایران هستند.

وی افزود: تا شب گذشته کشور ایران رتبه سوم را داشت و امروز چهارم شده که امیدواریم موارد کاهش یابد و شاهد کنترل این بیماری باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی