پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۵۲
|
کد خبر: ۳۶۰۷
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: تا پایان فروردین، قسمتی از پوشش مظلوم گیاهی دانشگاه را اصلاح خواهیم کرد و به میزان ۲۰۰۰ نهال تا ۵۰۰۰ نهال در این دوره زمانی قرس خواهیم کرد، تا نگین سبز همدان که ریه‌های همدان محسوب می‌شود را توسعه دهیم و احیاء کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست و منابع طبیعی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت: در رابطه با بحث عمومی، درسی برای شناخت عمومی محیط‌زیست در نظر گرفته‌ایم که از امسال قابل اجرا خواهد بود؛ با توجه به محدودیت‌هایی که در ارتباط با افزایش واحد‌ها داریم، امسال این درس به صورت اختیاری قرار داده شده است.

وی در ارتباط با افزایش رشته‌ها شرح داد: چون بحث آمایش آموزش عالی را در استان و کشور مدنظر داریم، با عنایت به وجود رشته‌های موازی در دانشگاه‌های دیگر، فعلا برنامه‌ای برای گسترش نداریم و تنها بحث شیمی محیط‌زیست را در دستور کار داریم؛ قابل ذکر است که در حال حاضر در پژوهشکده فیتوشیمیِ دانشگاه فعالیت‌هایی در حال انجام است.

محمدی‌فر عنوان کرد: در حال انجام فعالیت‌های جانبی در بحث محیط‌زیست هستیم؛ بحث مربوط به زباله، تصفیه‌خانه‌های سلف‌سرویس و فضا‌هایی که در دانشگاه وجود دارد و استفاده بهینه از آب را هم داریم.

وی در رابطه با فعالیت‌های انجام شده در هفته منابع طبیعی نیز بیان داشت: امروز به صورت نمادین تعدادی نهال را غرس کردیم؛ اما ان‌شاءالله تا پایان فروردین‌ماه، قسمتی از پوشش مظلوم گیاهی دانشگاه را اصلاح خواهیم کرد و به میزان ۲۰۰۰ نهال تا ۵۰۰۰ نهال در این دوره زمانی قرس خواهیم کرد، تا نگین سبز همدان که ریه‌های همدان محسوب می‌شوند را توسعه دهیم و احیاء کنیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: منصور حسن‌الفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست