پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۷۷
|
کد خبر: ۳۶۱۹
توسط محققان دانشگاه یوتا ابداع شد؛

لنز دوربین مسطح با ضخامت یک هزارم اینچ

محققان لنز دوربین مسطحی ساخته اند که بسیار نازک است و می‌توان با کمک آن تصاویر واضحی ثبت کرد. ضخامت این لنز یک هزارم اینچ است.
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
لنز دوربین مسطح با ضخامت یک هزارم اینچ
 
به گزارش بسنا و به نقل از دیلی میل، موبایل‌هایی با جند دوربین که عکس‌هایی تار ثبت می‌کنند، به زودی به تاریخ خواهند پیوست. مهندسان لنز دوربین مسطحی اختراع کرده اند که نیازی به فوکوس ندارد.

محققان دانشگاه یوتا این فناوری را ابداع کرده اند. این فناوری در حقیقت یک لنز با طرح‌های بسیار ریز است و ضخامتی معادل یک هزارم اینچ دارد.  

ساخت چنین لنزی نه تنها به تولید دوربین‌های بهتر و کوچکتر برای موبایل منجر می‌شود بلکه قابلیت‌های زیادی در تصویربرداری پزشکی خواهد داشت.

راجش منون محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: لنز‌های مسطح ما از وزن، پیچیدگی و هزینه دوربین‌ها و سیستم‌های تصویربرداری می‌کاهند و همزمان قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌کنند. چنین دستگاه‌هایی به ساخت دوربین‌های موبایل باریکتر نیز کمک می‌کند.

این طراحی لنز مزایای زیادی برای موبایل دارد. در حال حاضر دوربین‌های موبایل نیازمند چند لنز هستند تا تصاویری با کیفیت و فوکوس بالا بسازند. طرح‌های روی لنز مسطح مذکور با استفاده از فناوری نانو ساختار به وجود آمده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری