پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۶۹
|
کد خبر: ۳۷۱۹
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با بسنا، جزئیات جلسه امروز با روسای دانشکده‌ها برای تسهیل امر آموزش مجازی در دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، پیرامون جلسه امروز با روسای دانشکده‌ها اظهار داشت: پس از طرح نقطه نظرات و بررسی موضوعات مختلف درباره جزئیات آموزش مجازی در دانشگاه، به نتایج قابل اجرایی در این حوزه رسیدیم.

وی افزود: از جمله این موضوعات این است که اساتید مطالب و محتواهای آموزشی دروس خود را طبق سرفصل‌های مصوب و بر روال معمول میزان محتواهای تدریس ترم‌های گذشته ارائه نموده و مطالب بیش از حد ظرفیت یک ترم تحصیلی و خارج از عرف دروس را بارگذاری ننمایند.

ساریخانی تصریح کرد: اساتید گرانقدر لازم است محتوای مورد نظر دروس را در شکل قابل قبول و مطالعه و در قالب فایل‌های کم‌حجم و قابل بارگیری در سامانه درس‌افزار بارگذاری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید گرامی لازم است فایل دروس را در موعد جلسات کلاس و به صورت تدریجی ارائه نموده و از بارگذاری چند فایل به صورت همزمان خودداری نمایند.

معاون آموزش دانشگاه تاکید کرد: بخش‌های درنظر گرفته شده در سامانه درس‌افزار برای ارائه درس و دریافت تکلیف جداگانه است و اساتید ضمن توجه به این موضوع، لازم است فایل دروس را در جای خود بارگذاری نموده و تکالیف را نیز در جای خود مطالبه کنند تا دانشجویان عزیز دچار سردرگمی نشوند.

وی همچنین با اشاره به ارائه برخی مطالب توسط اساتید به صورت دست‌نویس، عنوان کرد: اساتید محترم ضمن خودداری از ارائه دست‌نویس مطالب درس، می‌توانند از شیوه‌های مختلفی برای ساختن فایل آموزشی خود استفاده کنند؛ به طور مثال ضبط فایل‌های ویدیویی یا صوتی و یا شکل‌های چندرسانه‌ای دیگر می‌تواند به یادگیری دروس برای دانشجویان کمک بزرگی باشد. البته تأکید شده است، اساتید گرامی با توجه به رایگان بودن استفاده از سامانه درس‌افزار و به منظور کاهش هزینه های دانشجویان، از این سامانه برای انجام امور آموزشی خود استفاده کنند.

ساریخانی همچنین با اشاره به برخی نقاط ضعف آموزش صرفا آفلاین، خبر داد: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی آموزش آنلاین، توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فراهم شده و اساتید گرامی که مایل باشند، می‌توانند از هفته آینده با ورود به محیط Adobe Connect و حضور دانشجویان در این محیط، برخی مطالب کلاس‌ خود را چه برای برای ارائه مطالب و چه برای رفع اشکال، به طور مستقیم و به صورت آنلاین برگزار کنند.

معاون آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین تبیین کرد: بحث حذف مشروطی ترم برای دانشجویان در قوانین موجود دانشگاهی به راحتی قابل انجام نیست و نیازمند اسناد بالادستی است و صرفا در این‌باره می‌شود، برای بازگشت به تحصیل آن دسته از دانشجویانی که سقف مشروطی را گذرانده‌اند، تمهیداتی را در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: اما موضوع حذف ترم طبق قوانین موجود و پیشنهادات وزارت علوم، طبق اطلاعیه‌های اعلام شده، با تشخیص کمیسیون موارد خاص دانشگاه قابل انجام است. البته این موضوع به کمیسیون برای تصمیم گیری ارسال شده است.

ساریخانی در ادامه گفت: جزئیات تغییر تاریخ‌های ضروری آموزشی برای ترم ۹۸۲ و همچنین ترم ۹۹۱ به زودی اعلام می‌شود و اساتید و دانشجویان می‌توانند امورات تحصیلی را مطابق با آن تنظیم نمایند.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری نیز بیان کرد: حضور دانشجویان کارشناسی‌ارشد در دانشگاه اولویت ندارد و صرفا تعدادی از دانشجویان دکتری که به صورت کاملا ضروری و با تشخیص استاد راهنما نیاز به حضور در دانشگاه دارند، می‌توانند با رضایت خود و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آزمایشگاه‌ها و مکان‌های مورد لزوم حضور یابند.

حسن ساریخانی همچنین اذعان داشت: فعالیت‌های آموزشی اساتید گرانقدر همانند گذشته و توسط مدیران گروه، معاونین آموزشی دانشکده‌ها و مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه بررسی می‌شود و نکات لازم نیز از طریق همان رده‌ها به اطلاع ایشان خواهد رسید.

وی در خصوص دغدغه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای موعد دفاع پایان‌نامه و رساله نیز گفت: تمدید تاریخ دفاع دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری که سنوات مجاز آن‌ها تکمیل شده باشد، با تشخیص کمیسیون موارد خاص دانشگاه، به اوایل ترم آینده امکان پذیر است.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست