پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۸۹۲
|
کد خبر: ۳۷۶۰
دکتر غلام خداکرمیان در گفتگوی اختصاصی با بسنا تبیین کرد:

حذف خود به خودی ویروس کرونا حتمی است

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: به دلایل کاملاً علمی، با توجه به نرخ جهش، طول ژنوم و سرعت تکثیر ‏ویروس حدوداً سه تا ‏چهار ماه طول می‌کشد که این ویروس دستکاری‌شده به حالت‎ Wild type ‎برگردد و آنقدر ‏ضعیف شود که سیستم ‏ایمنی بدن در صورت ورود، آن را حذف کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

دکتر غلام خداکرمیان عضو هیأت علمی گروه گیاهپزشکی دانشگاه بوعلی‌سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، گفت: بنده می‌خواهم نخستین کسی باشم که مژده ناپدیدشدن خود به خودی ویروس کرونا (کووید ۱۹) را به شما می‌دهم.

وی افزود: به دلایل کاملاً علمی، با توجه به نرخ جهش، طول ژنوم و سرعت تکثیر ‏ویروس حدوداً سه تا ‏چهار ماه طول می‌کشد که این ویروس دستکاری شده به حالت‎ Wild type ‎ برگردد و آنقدر ‏ضعیف شود که سیستم ‏ایمنی بدن در صورت ورود آن را حذف کند.

خداکرمیان خاطرنشان کرد: با توجه به دوره کمون ویروس و ‌چرخش آن از ‏یک میزبان به میزبان دیگر و به دلایل کاملاً علمی بین اواسط ‏اردیبهشت تا اواسط خرداد به طور کلی این ویروس از ایران ‏خود به خود ناپدید خواهد شد؛ سپس به همان دلیل، ویروس کرونا (کووید ۱۹) از سایر ‏کشورهایی که پس از ایران ویروس در آن‌ها گزارش‌شده، یا خواهد شد، هم ناپدید خواهد شد.

وی در ادامه تبیین کرد: ‏ناپدیدشدن این ویروس به دلیل گرم‌شدن هوا نیست (هرچند گرما ویروس باقیمانده روی سطوح را زودتر از بین ‏می‌برد)؛ بلکه کرونا به دلایل نهفته در ذات خود ویروس است.

خداکرمیان عنوان کرد: بنده این موضوع را بیان کردم تا خیال شما، خانواده، دوستان و آشنایان آسوده باشد و استرس نداشته باشید.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه تمام ‏توصیه‌‌های بهداشتی مراکز رسمی را رعایت می‌کنید، باید بیان کنم که‌‎ تنها اقدام مفیدی که در سطح کلان می‌توانست انجام شود فقط و فقط قرنطینه‌کردن بود تا از شیوع بیشتر ‌‏جلوگیری شود و گرنه حذف خود به خودی ویروس حتمی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا اذعان کرد: به نظر می‌رسد دستکاری و مهندسی این ویروس ‏کرونا و رهاسازی آن در جوامع مختلف (سرعت گسترش جهانی ‏ویروس و الگوی پخش آن به خوبی گویای این واقعیت ‏است) یک پروژه جهانی با همکاری کشورهای پیشرفته برای ‏بسیاری از مقاصد جهانی، از جمله برای کمک به جلوگیری از ‏گرم‌شدن بیشتر کره زمین، شوک به اقتصاد جهان برای ‏بازنگری سیستم اقتصاد جهانی، بازآرایی مدیریت کلان جهانی، ‏اهداف فرهنگی و سیاسی و…. بوده است که بعداً ابعاد آن ‏مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: کسانی‌ که از اوایل فروردین به بعد ‏ویروس کرونا را می‌گیرند به دلایل کاملاً علمی مرگ و میر در آنها بسیار ‏نادر است؛ مگر اینکه سیستم ایمنی آنها به ‏دلایل شیمی‌درمانی زیاد و برخی بیماری‌های دیگر ضعیف کننده سیستم ایمنی ‏به شدت ضعیف شده باشد‎؛ بنابراین تا آن زمان لطفاً مواظب خود و خانواده و سایر افراد مرتبط باشید.

خداکرمیان گفت: بنده پیامی در این رابطه را اوایل اسفند (زمانی که هنوز کشور چین در اواسط شیوع کرونا بود) نوشتم؛ در آن زمان چین، به عنوان نخستین کشوری بود که کرونا در آن ظهور کرد و این کشور درگیر قرنطینه شدید شهر ووهان بود.

استادتمام دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه ابراز کرد: حدود دو تا سه هفته از نوشتن این پیام گذشت و چین در عین ناباوری مردم شهر ووهان، خبر برگشت آرام آرام به وضعیت عادی در این شهر را اعلام کرد؛ صحبت‌هایی که بیان کردم، بخشی از پیام منتشر شده بنده در مورد ناپدید شدن خود به خودی کرونا بود که به طور بسیار گسترده در فضای مجازی پخش شد.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
مگر ایشان ویروس شناس هستند
آقا سعی کنید استعلام کنید
خداكرميان
-
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بادرود و احترام به جنابعالي و سپاس از اظهار نظرتان
به استحضار جنابعالي برسانم كه از شروع علم ويروس شناسي در اواخر قرن ١٨ تا كنون كه ويرىس شناسي بسيار پيشرفت كرده تقريباً همه سرآمدان اين رشته كه نظرات مهم و يافته هاي ارزنده در علم ويروس شناسي داشتند نه پزشك بودند و نه ويروس شناس!!!!!
ويروس شناسي با آدولف ماير شروع شد كه كشاورزي خوانده بود و در شيمي هم تخصص داشت، بعد ايوانفسكي كشاورزي، بعد بيجرينك كشاورزي تا وقتي به استنلي كه به خاطر كشف ماهيت ويروس ها در سال ١٩٣٥ برنده جايزه نوبل شد (كه البته ايشان فكر كرد ويروس فقط پروتئين است) كه او شيميست و بيوشيميست بود ولي ١٩٣٧ يعني دو سال بعد فهميدند كه ويروس اسيد نوكلئيك هم دارد ولي جايزه اي نگرفتند بعد از اين پژوهشگران لويي پاستور كه ميكروبيولوژيست و شيميست بود تا .........تا همين اخير يعني ٢٠١٢ كه بالتيمور ويروسها را بر مبناي ژنوم تا ژنوم دسته بندي كرده كه ايشان هم زيست شناس هستند
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ایشان مدرک ویروس شناسی ندارند، ولی مطمئنم از علم ویروس شناسی نسبت به بسیاری از آنهایی که فقط مدرک ویروس شناسی گرفته اند و علمی در این زمینه ندارند، بسیار آگاه تر و متخصص تر هستند. بخصوص در زمینه تفسر و نتیجه گیری از علم پایه ویروس شناسی و میکروبیولوژی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
بسیارجالب بودازاین جهت که بامستندات علمی بیان شده بود.عالی بود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
عجب!!
مستندات علمی ؟!؟
کدوم مستندات؟
ایشان چند بار گفتن براساس مستندات علمی !
این شد بک بحث علمی بر اساس مستندات؟!؟
ناشناس
United Kingdom
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
دکتر جان 6 ماه گذشته از اون 4 ماه شما، چی شد؟
خداکرمیان
-
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
درود بر شما بزرگوار
این تنها یک پیام تلگرامی کوتاه برای همکاران دانشکده بوده و یک نه بحث علمی که سر از فضای مجازی درآورده و گرنه بسیار طولانی بود ولی حتماً پشتوانه این ادعا استدلال هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
به ایشان بفرمایید لازم نیست برای مقابله بامشکلات عینی ازروش های تخیلی وتوهمی بهره بگیریم.درمصاحبه قبلی ایشان گفته است شستن دست ها ضرورت نداردکه خلاف دستورات سازمان جهانی بهداشت است.ایشان مگرپزشک است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
از حرفات کاملا مشخصه که کینه شخصی با دکتر خداکرمیان داری....
ایشون طبق علم بیولوژی و پاتولوژی صحبت میکنن
حالا دلیل نمیشه چون گفته ایشون اثبات نشده
ایشون تخصص ندارن و ...
شیما
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
کاملا درست گفتی گل گفتی هیچ ویروس شناسی چنین حرفی رو تایید نمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
شاید این را پروفسور قبلا گفته باشد ولی جدیدا در تایید حرف پروفسور سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که کرونا از طریق سطوح منتقل نمیشود
خداکرمیان
-
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
درود بر شما بزرگوار
من هیچ جا ننوشتم که شستن دستها ضرورت ندارد لطفاً هرجا دیدید به بنده و بقیه هم نشان بدهید بلکه نوشتم و استدلال کردم که کرونا از راه تماس دست با سطوح منتقل نمیشود لذا نیازی به ضدعفونی سطوح و دست نیست و اگر دست ها را به روال معمول پیش از کرونا بشویید کافی است که الان در همین اسفندماه پس از گذشت یازده ماه از انتشار آن نوشته فروردین ماه 1398بنده همان سازمان بهداشت جهانی که قویاً توصیه میکرد که سطوح و دست ها را ضدعفونی کنید دقیقاً 180 درجه تغییر جهت داده و نوشته که از راه سطوح منتقل نمیشود . هم چنین پژوهشگران استرالیایی هم به همین نتیجه رسیدند و در 8 اسفند 1399 اعلام کردند که تماس دست با سطوح نقشی در انتقال کرونا ندارد!!!!!سازمان بهداشت جهانی در 12 اسفند 1399 اعلام کرد:
"برای ضدعفونی غذا و سطوح دست نگهدارید، کرونا از این راه منتقل نمی‌شود"
https://www.khabaronline.ir/news/1491568/
و هم چنین اعلام کردند که "سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند"
https://www.irna.ir/news/84247946/
به علاوه در تاریخ هشت اسفند1399 العربیه نوشته که : "پژوهشگران استرالیایی با یک پژوهش نشان دادند که مردم نباید نگران باشند چون انتقال کرونا از طریق سطوح عامل مهمی در انتقال کرونا نیست"
https://farsi.alarabiya.net/2021/02/28/
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
بعد از حدود یکسال از گفته های جناب دکتر خداکرمیان، سازمان بهداشت جهانی و امثالهم به این نتیجه رسیدند که تماس با سطوح نقش چندانی در انتقال ویروس کرونا نداره. امیدورام که نوشته های شما از سر کینه ورزی های شخصی نباشه و در زیر همین کامنت از جناب دکتر طلب پوزش داشته باشی.
تامل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چه با اطمینان هم میگه...یک درصد فکر کن اشتباه بگی
مرتضی
Belgium
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
حرفاش داره کم کم اثبات میشه با کمی تاخیر امیدوارم مرگ و میر به صفر برسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
احسنت بر دکتر .بهم آرامش دادی
پیله آبای
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
کاش دوباره یک مصاحبه دیگری انجام بدید
شاملو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
کو پس؟حذف که نشد تعداد و مرگ و میر هم داره بالاتر میره
خداكرميان
-
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با درود و احترام خدمت جنابعالي
به استحضار برسانم كه اگر به دقت آمارهاي رسمي كرونا را پيگيري فرموده باشيد به اين نتيجه خواهيد رسيد كه كرونا سه چهار ماه بيشتر دوام نياورده است از جمله آمار ماه هاي مختلف از فوتي كرونا در چين به روشني گوياي آن است كه كرونا در همان حدود سه تا سه و نيم ماه نخست كاملاً پايان يافته و هيچگاه تكرار نشده است. لطفاً آمار رسمي (نه اخباري) چين را به دقت ببينيد:
- تعداد فوتي ها تا فروردين١٣٩٩
٤٦٣٦ نفر

- تعداد فوتي ها تا مهر ماه ۱۳۹۹ هم ۴۶۳۶ نفر
- تعداد فوتي ها تا همين امروز و همين ساعت ٤٦٣٦ نفر!!!!!!!!!
یعنی هیچ تغییری نکرده!!!!!! آيا اين به معني پايان كرونا نيست آنهم براي يك ميليارد و چهارصد ميليون نفر كه هجده برابر ايران است؟
علاوه بر آن طبق آمار رسمي در كشورهاي نيوزلند، استراليا، برزيل، همه كشورهاي آفريقايي، كشورهاي آسياي جنوب شرق از جمله كره و ژاپن، كامبوج، ويتنام ، لائوس، تايلند، مغولستان، كشورهاي عرب زبان .... كرونا پس از گذشت حدود سه ماه يا كمي بيشتر خود به خود ناپديد شده و هرگز برنگشته حتي در سوئد كه هيچ قرنطينه اي رعايت نكرد كرونا موج دوم نداشته!!!!!!!!!!!!! آيا اينها همه دايلي براي اثبات نظر بنده نيست يعني از هفت ميليارد نفر بيش از شش ميليارد نفر موج دوم كرونا را تجربه نكردند!!!!!!!!
آيا حيرت نميكنيد؟
حتي در ايران اگر خاطر مباركتان باشد دقيقاً در ١٤ ارديبهشت ٩٩ يعني پس از گذشت سه ماه ١٣٢ شهر سفيد اعلام شد و مرگ و مير هم به حدود ٣٠ نفر رسيد يعني عملاً مرگ و مير صفر شد چون سي نفري كه فوت كردند آنهايي بودند كه دو سه هفته پيش از ١٤ ارديبهشت كرونا گرفته بودند!!!!!!
آيا اين محاسبه با اين دقت شما را شگفت زده نكرد؟ آنهم در سطحي چنين وسيع؟
ناشناس
Romania
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
الان تقریبا اواخر خرداد است ولی خلاف فرمایشات ایشان تعداد فوتی ها روزانه سه رقمی شده است بهتر است با اجتناب ازاین طور سخنان غیر علمی مردم را به عدم رعایت موارد بهداشتی ترغیب نفرمایید که خون بیگناهی به گردن شما تیفتد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
از نادانی
vahidd
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
ایشون گیاه پزشک هستن یعنی با بیماری های مربوط به گیاهان سر و کار دارند که رشته شون گرایشی از کشاورزی هست.اصلا در این مسایلی که فرمودن تخصص ندارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
با سلام خب پس کوووو؟؟؟؟
الان که 24تیره چرا اوج گرفته؟؟؟؟؟
م
United States
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
سلام

مرداد است و ویروس با قدرتی بیش از گذشته در حال قربانی گرفتن است !!
از بین رفتن خود به خودی چه شد ؟!
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آقا پس چیشد مرداد تموم شد ویروس خفن تر شد ما هم گرفتیم با این همه رعایت
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
دکتر جان دمت گرم که خواستی امید بدی ولی الان مردادماه هست و کرونا همچنان داره میتازونه!
خداكرميان
-
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با درود و احترام خدمت جنابعالي
دم جنابعالي هم گرم البته كه اميد دادن به مردم حتماً مراد اصلي از نوشته بنده بوده ولي لطفاً منتظر باشيد تا گذر زمان همه چيز را به شما اثبات كند براي نمونه در فروردين نوشتم (در بسنا خبر گزاري دانشگاه بوعلي سينا هست لطفاً ببينيد) بچه ها بيشتر كرونا مي گيرند و حساسترند ولي به دليل راندمان تنفسي بالا هم علايم را نشان نمي دهند و هم زود بهبودي پيدا ميكنندكه هفت ماه بعد اين موضوع ثابت شد و بعد در همان نوشته در فروردين ماه نوشتم (لطفاً بسنا را ببينيد) كه دست و سطوح در انتقال كرونا نقشي ندارند كه چند روز هست يعني در ١٢ اسفند ٩٩ سازمان بهاشت جهاني و عضو ستاد ملي كرونا دقيقاً همين نتيجه را گرفتند يعني دقيقاً يازده ماه پس از آن نوشته بنده!!!! لطفاً خبرگزاري ايرنا را ببينيد
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
با سلام
این آقای دکتر حداقل الان یک پیام بدن و از جامعه بشری عذرخواهی کنند. هرچند فایده ایی هم نداره . توی اون اوج نگرانی و وحشت شاید ایشون نیتش دادن آرامش برای تحمل و سپری شدن زمان بوده. الله اعلم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اظهار نظر افراد غیر متخصص در مسایل تخصصی وروشن شدن درست نبودن ان باعث می شود مردم به اظهار نظر دانشمندان دیگر هم بی اعتماد شوند بنابراین بهتر است اساتید محترم فقط در حوزه تخصص خود اظهار نظر کنند
خداكرميان
-
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بزرگوار اگر گذز زمان خلاف نوشته هاي بنده را نشان داد حتماً اين كار را خواهم كرد ولي بنده هميشه با دلايل علمي حرف ميزنم و درصدي از اشتباه را كه براي همه اتفاق مي افتد را هم در نظر مي گيرم ولي لطفاً شكيبا باشيد تا هر آنچه نوشته ام براي شما اثبات شود.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
الان 31 شهریور99 و هرروز داره تعداد کشته ها بیشتر میشه. کجا بعد از سه چهار ماه از بین میرهو ضعیف میشه آقای دکتر !!!!!!!!!!!!!
لادن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
حالا که مهر ماهه و ویروس نه نابود شده و نه مرگ و میرش کم شده، پس اشتباه گفته بوده
مجید
United States
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
خوب است حالا که نادرست بودن نظر جناب استاد مسلم شده ،خودش توضیحی البته مستند و علمی بده که چرا چنین شد. استاد جبران مافات کن
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
سلام آقا دکتر با توجه به متن بالا چرا هنوز ویروس فعال است آیا مسولین دروغ میگویند
ول کن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
امروز ۱۶آبان و کرونا همچنان پابرجا!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
و همچنان ادامه دارد
خداکرمیان
-
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با درود و‌ احترام خدمت جنابعالی
خدمت جنابعالی عرض شود که ویروس کرونای دور نخست در بیشتر کشورها از جمله چین، نیوزلند، استرالیا، تمام کشورهای آفریقایی، تمام کشورهای آسیای جنوب شرق ...... یعنی حدود شش میلیارد و‌دویست میلیون نفر از هفت میلیارد نفر در همان سه ماه نخست ناپدید شده و برنگشته حتی در سوئد که هیچ قرنطینه ای رعایت نکرد!!!!!!! لطفاً آمار رسمي را ببينيد و به هياهوي اخبار توجه نكنيد.
در ایران هم عملاً در ١٤ ارديبهشت كه ١٣٢ شهر رسماً سفيد اعلام شد و فوتي به حدود سي نفر رسيد يعني عملاً به صفر رسيد در همان سه ماهه نخست طبق آنچه نوشته بودم پايان يافت. آنچه تنها چند كشور معدود از جمله ايران، آلمان، و انگليس تجربه كردند ورژن جديدي بود كه به نظر بنده هيچ ربطي به ورژن اوليه نداشت يعني از ورژن اوليه گرفته نشده بود چون بنا به اعلام رسانه هاي رسمي و مقامات رسمي هم علايم، هم شيوه درمان هم سرعت گسترش و هم دوره نهفتگي و هم گروه هاي سني حساستر به آن كاملاً متفاوت بود و از نظر قانون احتمالات احتمال جهش هاي مجتمع، مخرب و ماندگار در يك موجود زنده مستقل مانند باكتري ها و قارچها و غيره در مدت زمان كوتاه حتي دوره هاي ١٠٠ ساله صفر است تا چه رسد به يك ويروس صد در صد وابسته به ميزبان.
آنچه در اخبار رسمي و يا از مسؤلين ميشنويد كه با اضهارات بنده در تناقض است بسيار طبيعي است چون هم ويروس در جهان منحصر به فرد است و تاكنون بشر چنين چيزي تجربه نكرده و هم مردم هنوز به نتايج بنده نرسيدند و طبيعي است چون مقام رسمي هستند و سخنان آنها معتبر است بايد جانب احتياط را رعايت كنند
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
من فقط بچه ام و مامانم نگیرن ده ماهه قرنطینم چون قبلا داشتم بچه دار میشدم و الان بچم نوزاده حتی خودم ارایشگر شدم خخخخ زبان هم میخونم stay at home dont go outside
خداكرميان
-
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
درود و ادب خدمت حضرتعالي
به شما اطمينان ميدهم كه اگر مواردي كه ميگويم رعايت كنيد حتي اگر كرونا هم بگيريد بسيار سبكتر از يك سرماخوردگي ساده خواهد بود
امین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
سلام
دوستان الان وارد بهمن ماه ۹۹ شدیم و ویروس کماکان پا برجاست
مگر اینکه همونهایی که بهشون میگیم کُفار یه واکسنی بسازن برامون و واکسینه بشیم
وگر نه با توهم و تخیلی دونفر که میخان اسم در کنن مطمئن باشید به جایی نمیرسیم
قطعا علم به این مشکل هم
خداكرميان
-
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با درود و احترام حضور جنابعالي
بزرگوار با توجه به سن و سابقه ام بنده اگر قابل اسم در كردن (به قول جنابعالي) بودم تا حالا اسم در كرده بودم و اينكه تاكنون اين اتفاق نيفتاده مطمئن باشيد از اين پس هم اتفاق نخواهد افتاد ولي محض استحضار حضرتعالي عرض كنم كه آن پيام ناپديد شدن خود به خودي كرونا را بنده تنها براي گروه تلگرامي همكاران دانشكده نوشته بودم كه بدون اطلاع بنده سر از فضاي محازي درآورد و نه تنها در ايران بلكه در بسياري از كشورها پخش شد (البته كسي كه پخش كرده هيچ اشتباهي نكرده چون بنده هيچ حواسم نبوده كه منعي براي اين كار بگذارم) بنابراين از بنده بپذيريد كه دنبال اسم در كردن نبودم و مسؤليت تمام نوشته هايم را مي پذيرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
امروز اول بهمن سال۹۹ می باشد که هنوز ویروس ازبین نرفته و آمار فوتی هم افزایش یافته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
تخصص نداشت حالا یه چیزی توهم زد شما جدی نگیرش خخخ
خداكرميان
-
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با درود و احترام خدمت جنابعالي
با جنابعالي صد درصد موافقم چون در درازاي تاريخ علم ديدگاه هاي جديد (درست يا اشتباه) هميشه شبيه توهم بودند براي نمونه نظريه كروي بودن زمين، اينكه زمين مركز عالم نيست، بطلان ديدگاه عامه پسند پيدايش خود به خود بيماريها، نقش عناصر ژنتيكي متحرك يا mobile genetic elements در پيدايش صفات جديد در موجودات زنده و صدها نظريه ديگر ،
اين ها همه زماني به يك توهم شبيه بودند كه بعد همه اثبات شدند
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
پس چرا تموم نشد سرکاری بود؟
تاریخ انتشار خبر واسه اردیبهشت بوده
Mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اسفند ۹۹ هستیم. چهارماهش تمام نشد؟
تا کی وعده و وعید؟
خلیل عالمی سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
سلام
لطفا اگر ممکن است عرایض مرا خدمت جناب دکتر ارائه فرمائید. خوشحال میشوم نظر ایشان را دریافت بکنم.
پیام ایشان مال پارسال همین موقع‌ها بود. تجربه نشان داد سخن ایشان صحیح نیست. البته من همان موقع هم گفتم مبنای سخن ایشان، یعنی ویروس مصنوعی، غلط و نتیجه گیری از آن هم غلط است.
اما نکته جدیدی که باید به عرض مبارک حصار محترم برسانم بطور خلاصه این است:
مدتی است دانشمندان تکامل متوجه شده‌اند یک میکانیسم تکاملی که قبلا به آن اهمیت چندانی نمی دادند، یعنی رانده شدن ژنتیکی (genetic druft) از همه قوای دیگر در تکامل یک گونه مهمتر از سایر قوا است. ولی البته تشریح این میکانیسم بعلت غیرملموس بودن کمی مشکل است. بنابراین نظریه این ویروس در ابتدای سیر تکاملی خود در جامعه انسانی است و تا به تعادل برسد مدتها طول میکشد. البته غایت تکامل یک ویروس زنده باقی ماندن میزبان است. یعنی باید ویروس آنقدر جهش پیدا بکند تا بصورت یک ویروس دربیاید که بتواند حداکثر تعداد افراد جامعه را آلوده بکند بدون اینکه آنها را از بین ببرد. در اینصورت بقای خودش را در بقای میزبان حفظ میکند. پس باید منتظر سویه‌های دارای قدرت سرایت بیشتر و سریعتر با نرخ مرگ و میر کمتر باشیم. به این فرایند پاساژ بیماری هم میگویند. که البته برای ویروسها حیاتی تر از سایر عوامل بیماریزا است.
ارادتمند
س
Germany
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
آمین انشالله ویروس خود بخود نابود بشه.. اللهم صلی علی محمد واله محمد
الف میم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
چرا اول در ایران محو می شود؟!!!
خداکرمیان
-
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
جناب بزرگوار الف میم
کسی ننوشته یا نگفته ابتدا در ایران محو میشود. آن نوع از ویروس کرونا که سال پیش از ووهان چین سر چشمه گرفت وارد هر کشوری بشود ظرف مدت سه تا چهار ماه از بین میرود که اگر دستورات قرنطینه و دستورالعمل های مقامات رسمی بهداشت را رعایت کنید کمترین تلفات را خواهید داشت مانند خود چین و اگر قرنطینه رعایت نشود تلفات انسانی به نسبت جمعیت بسیار بالاتر است مانند کشور سوئد
محمد فرج الهی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
بهداشت جهانی هم قبلا گفته بود ممکن است کرونا هرگز ناپدید نشود
.
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
احتمالا میخواستن بگن سه چهار سال،اشتباهی گفتن سه چهار ماه
خداكرميان
-
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
خير بزرگوار منظورم همان سه چهار ماه بوده و هست و خواهد بود پاسخ و دلايل كافي را براي برخي ديگر از كسانيكه همين پرسش را دارند نوشتم كه در صورت انتشار زحمت بكشيد بخوانيد
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
البته فکر کنم این ویروس جدیده کرونای انگلیسی باشه که من نمی دونم این دیگه چه کوفتی هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
امبدوارم همینطور باشد. به امید سلامتی برای تمام مردم جهان
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
باسلام و احترام
متاسفانه خبر ۴ اردیبهشت ۹۹ منتشر شده و تا این لحظه شرایط موجود نشان میدهد که پیشبینی ایشان درست نبوده ، فقط یک نکته وجود داره طبق اعلام بهداشت جهانی شاید تا ۴۰ سال ما با این ویروس خواهیم بود درست مثل ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا، فقط بدن در این مدت مقاوم تر میشه و خوب همانطور که شاهد هستید آنفلانزا همچنان مردم به کام مرگ میگیره درست مثل کرونا
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
زرزده
خداکرمیان
-
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
جناب حسینی بزرگوار
امیدوارم همینگونه باشدکه فرمودید ولی تاکنون هرچه در مورد کرونا نوشتم درست از آب درآمده و به فرموده جنابعالی زر (Zer) که نبوده هیچ بلکه زر (Zar) بوده
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
پس چرا یک‌ساله شده و هر روز داره قربانی میگیره
Mansour455
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با توجه به اینکه داریم وارد سال دوم همه گیری ویروس کرونا در ایران میشیم ولی اینجوری که پورفسور میگه نیست داره وحشی تر میشه فکر کنم یه جایی از محاسبات جذری ، تفریقی ، یا جای سینوس و کسینوسی رو جابجا کرده
الان داره سیختر میشه پورفسور
جان خودت یه بار دیگه حساب کتاب کن ببین شاخکاش بنظر میاد الان ده ۱۵تا بیشتر در آورده
خداکرمیان
-
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
جناب آقای منصور 455 گرامی
همه محاسبات درست بوده و به فرموده جنابعالی جای جذر و تفریق و سینوس کسینوس جا به جا نشده است. وحشی تر شدن ویروس در چند کشور معدود دلایل دیگری دارد که اگر رشته شما بیولوژی بود با توضیحات بنده بیشتر متوجه میشدید. اگر آمار رسمی منتشر شده از مبتلایان و فوتی های کرونا را ملاحظه بفرمایید ویروس کرونا در کشورهایی با 92% جمعیت جهان ظرف مدت سه چهار ماه (از زمان ورود به هر کشور) پیش از کاربرد هرنوع واکسن ضد کرونا خود به خود از بین رفته و تنها چند کشور معدود مانند انگلستان، آلمان، بخش کوچکی از فرانسه آمریکا و ایران که تنها 8% جمعیت جهان را دارند موج دوم و ...... را تجربه کردند. حتی چین که سرچشمه پخش کرونا بود هم موج دوم نداشت (لطفاً آمار رسمی این کشور را ببینید). کشور سوئد که مساعدترین شرایط را برای پخش و ماندگاری ویروس کرونا را دارد و هیچ قرنطینه ای نداشت هم موج دوم را تجربه نکرد. اگر یک ویروس بتواند در ظرف مدت کوتاه کمتر از یک سال به طور طبیعی این همه نسل مخرب ماندگار تولید کند تما پایه های ریاضی، احتمالات، ژنتیک و به طور کلی بیولوژی زیر سوال رفته است!!!!!!
هیاهوی اخبار گوناگون رسانه های جهانی در مورد انتخابات آمریکا تا تولید واکسن های رنگارنگ ضد کرونا، بحران سوریه و لبنان و یمن و اخیراً هم کودتای میانمار چنان گوش همه را پر کرده که کسی حقایق روشن آمار کرونا را نمیبیند و چون نیک بیندیشی این ها همه تاکتیک کشورهای پیشرفته مهندس کرونا و در یک راستا هستند
بنده خدا
United States
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
لطفا دوباره با استاد مصاحبه فرمایید و از اطلاعات و پیش بینی های جدید ایشان مطلعمان نمایید. سپاسگزارم
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سلام
تاریخ انتشار این خبر 4 اردیبهشت بوده الان 18 اسفند هست آیا نیازی به بازنگری در دیدگاهتان نمی بینید ؟
خداکرمیان
-
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
با درود و احترام خدمت جنابعالی
با توجه به اینکه الگوی پخش و زمان ماندگاری و نرخ جهش این ویروس مهندسی شده (که دارای پایه یک ویروس طبیعی با زیان رسانی معمول است) با هیچکدام از قوانین طبیعی که تاکنون بر جهان زنده حاکم بوده مطلقاً سازگار نیست لذا از دیدگاه بنده:
1- راز ماندگاری ویروس را شاید باید در استفاده از برخی ماسکهای آلوده جستجو کرد چرا که استفاده از ماسک به طور چشمگیری از شیوع ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا (برادر دوقلوی کرونا) جلوگیری کرده است ولی در برابر ویروس ساختگی کرونا ناتوان بوده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2- از زمانیکه بشر به علم ژنتیک و جهش در ویروس ها آگهی پیدا کرده تاکنون هیچ ویروسی در طبیعت و به طور طبیعی در یک بازه زمانی کوتاه یک ساله و حتی صد ساله تا این اندازه جهش آشکار مخرب و ماندگار پیدا نکرده است!!! خود این پدیده بیانگر دخالت مهندسی ژنتیک در ژنوم این ویروس به دست بشر است.

3- در تمام بیماریهایی که اپیدمی میشوند بدون استثنا، پیشرفت بیماری در واحد زمان تابع فرمول و منحنی خاص آن بیماری است. بیماریهای پخش شونده چون سرایت پذیر هستند پس از گذشت مدت زمان خاص بسته به سرعت پخش و حساسیت میزبان به پیک رسیده و بعد فلت میشوند که در مورد این ویروس بیماری پس از حدود 40 روز به پیک میرسد. به پیک رسیدن بیماری و فلت شدن آن نشانه آن است که یا دخالت روشهای کنترل آن را به مرحله فلت رسانده یا دیگر میزبان حساس قابل دسترس وجود ندارد. چون در نخستین دور گسترش کرونا هنوز راه کمک درمانی وجود نداشت بنابراین دو عامل سبب شدند که منحنی رشد بیماری فلت شود یکی ذات ضعیف شونده ویروس(عامل اصلی) و در دسترس نبودن میزبان حساس بیشتر و دیگری رعایت فاصله و ماسک. نتیجه اینکه این ویروس اگر طبق این اصولی که نوشتم ماندگار بود باید به طور مرتب بدون وقفه زیاد و زیادتر میشد نه اینکه بین دو پیک متوالی فاصله زیادی وجود داشته باشد چون هم افراد حساس بودند و هم آن ویروس ظاهراً مخصوص چهار فصل بوده پس هیچ دلیلی برای وقفه بین پیکها وجود ندارد. کرونای ساختگی در همان بازه زمانی که در پیام اسفند ماه گذشته نوشته بودم (چهارده اردیبشهت 1398) تمام شد و موج های دوم، سوم و چهارم و ...... به هیچ وجه به طور طبیعی نمیتوانند برآمده از موج پیش از خود باشند چون ماهیت آنها (نوع علایم، سرعت پخش و .....) ،با هم کاملاً متفاوت است و چنین تغییراتی در یک بازه زمانی کوتاه یکساله و حتی صد ساله به طور طبیعی طبق قوانین جهش و احتمالات صفر است. پژوهش ها و داده هایی که در آینده انجام و منتشر خواهد شد تمام این مطالب را به اثبات خواهند رساند.پس لطفاً منتظر باشید و پیگیری کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
امروز 17 فروردی 1400 هست. ویروس کرونا هم ناپدید نشده که مسری تر و وحشی تر شده.
خداکرمیان
Japan
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
با عرض ادب و احترام خدمت همه بزرگورانی که زحمت میکشند و بر بنده منت می نهند و دیدگاهشان را در مورد پیام تلگرامی اینجانب برای ناپدید شدن خود به خودی ویروس کرونا می نویسند.
خواهش بنده این هست که ابتدا خودتان را با ذکر رشته و سطح تحصیلات معرفی بفرمایید تا بهتر بتوانیم با هم تبادل نظر کنیم. در مورد ناپدید شدن ویروس باید عرض کنم اگر کسی واقعآ ادعا دارد که ویروس های ورژن دوم و پس از آن (موج دوم، سوم و .....) همان ورژن نخستین سرچشمه گرفته از ووهان (که البته بسیار بعید است که سرچشمه فقط از ووهان باشد) است زحمت بکشند ضمن استدلال خود در همین سایت دانشگاه به سایت
www.samueleckert.net/isolate-truth-fund/
که اعلام کرده هرکس با مدارک و شواهد علمی ثابت کند که ویروس کرونا وجود دارد یک ونیم میلیون یورو از ما جایزه بگیرد!!!!!! نیز مراجعه نمایند.
فقط منتظر بمانید تا گذشت زمان همه چیز را برای شما روشن کند. همانگونه که نزدیک یک سال پس از نوشته بنده:
1- ثابت شد دست و سطوح نقشی در انتقال کرونا ندارند
2- در مکان های آلوده بچه ها بیشتر از بقیه در معرض ابتلا هستند
3- ویروس در همه فصل ها وجود دارد و میتواند با گرما کم میشود ولی ار بین نمیرود و آنچه سبب از بین رفتن آن می شود ویژگیهای ذاتی ویروس است.
ادعای بنده این هست که 1- همه ورژن های ویروس کرونا که برادر دو قلوی آنفلوآنزا هست مهندسی شده هستند و 2- هر ورژن یا موج هرگز نمی تواندبه طور طبیعی برگرفته از موج قبلی خود باشد (مگر با دستکاری ژنتیکی در آزمایشگاه)
اگر یک موجود تکثیر پذیر زنده یا شبه زنده (مانند ویروس) به طور طبیعی (نه با دستکاری ژنتیکی به دست بشر) در یک بازه زمانی کوتاه (حتی نه یک یا دو سال بلکه تا 100 سال) بتواند تا این اندازه جهش کند که ماهیت کلی آن تغییر کند، از چند سال پیش تا الان در اثر این شدت تغییرات ژنتیکی نه پدر و مادران فرزندانشان را به جا می آوردند و نه فرزندان پدر و مادر خود را!!!!!
در طبیعت میلیون ها سال طول میکشد تا از یک سلول ساده اولیه موجودات عالی ساده اولیه شکل بگیرند!!! چون بیشترین جهش ها یا کشنده اند یا بی اثر و تعداد بسیار بسیار بسیار بسیار اندکی یا ناقص کننده اند و یا ارتقا دهنده
پاینده باشید
محمود طباطبایی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
سلام آقای دکتر
بعد از چهار ماه ، هشت ماه دیگر هم گذشت؟
تحلیل تون چیه؟
خداکرمیان
Japan
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
با درود و احترام خدمت جناب آقای طباطبایی
در مورد پرسش جنابعابعالی که نوشتید " بعد از چهارماه، هشت ماه هم گذشت، تحلیل تون چیه؟"
ابتدا باید عرض کنم که اگر میزان تحصیلات و نوع تخصص خود را می نوشتید بهترمیتوانستید در پاسخ دادن به این پرسش به بنده کمک بکنید. از زمان شروع کرونا در بهمن 1399 تا کنون که اوایل تیرماه 1400 است حدوداً هفده و نیم ماه گذشته است و بنا به گزارش مقامات رسمی وزارت بهداشت ایران و ستاد ملی کرونا، ما تا کنون چهار موج را پشت سر گذاشته و در شروع موج پنجم هستیم یعنی به طور متوسط هر سه تا سه ماه و نیم یک موج داشتیم. وقوع این پنج موج که از دیدگاه بنده هرموج نمایانگر یک بار پخش شدن ویروس کرونا به کمک بشر است دقیقاً درستی محاسبات بنده را به اثبات میرساند!!!!! چرا که نوشته بودم کرونا هربار که پخش شود بین سه تا چهار ماه خود به خود ناپدید خواهد شد. اما چرا موج های کرونا طبیعی نیستند و به کمک بشر صورت گرفته است؟ دلایل زیادی دارد و در اینجا بسیار سربسته خدمت شما عرض کنم:
1- از نظر طبیعی و طبق علم آمار و احتمالات، امکان وقوع یک پدیده با شانس یکسان و شرایط یکسان برابر با حاصل تقسیم حالات ممکن بر کل حالات است مثلا همیشه شانس آمدن هرکدام از اعداد روی تاس (از یک تا شش) برابر یک ششم است. حال پرسش این است که اگر ویروس کرونا تنها یک منشاء طبیعی دارد و یک بار به طور طبیعی پخش شده است، باید امکان جهش در آن از نظر مکانی و زمانی تقریباً یکسان باشد ولی چرا فقط در برخی نقاط دچار جهش شده است مثلا چرا تنها در انگلیس یا در هند یا در آفریقا؟ و چرا در روسیه و آمریکا و ...... جهش اتفاق نیفتاده در حالی که شانس ویروس برای جهش یافتن در همه جا یکسان بوده است؟
چرا هر سه ماه و نیم یکبار دچار جهش می شود؟ چرا مثلاً هر یک ماه یا هر یک ونیم ماه یا هر شش ماه جهش اتفاق نیفتاده است؟ این در حالی است که اگر ادعای جهش طبیعی ویروس کرونا درست باشد، مانند هر پدیده دیگری مثلاً وقوع یک بیماری خونی خاص یا جهش در ویروس آنفلوآنزا باید در هر کشوری و هر زمانی اتفاق بیفتند چونکه همه پدیده های طبیعی بدون استثنا این گونه هستند یعنی برای وقوع هر پدیده شانس مشخصی وجود داشته که در هر زمان و مکانی طبق آن میزان از شانس آن پدیده اتفاق افتاده است.

2- به طور طبیعی همیشه زمانیکه جهش در یک ژن اتفاق می افتد، یا آن ژن ناپدید می شود و یا کارآیی آن تغییر میکند یعنی یا بهتر یا بدتر میشود. از جهش طبیعی در یک ژن هیچگاه صفت متفاوتی به وجود نمی آید. در طبیعت به وجود آمدن یک ژن جدید و یک صفت جدید مستلزم وجود تولید مثل جنسی و یا گرفتن آن ژن از یک منبع خارج از خود به روشهای مخلف است که در طبیعت اتفاق می افتد.
حال پرسش این است که ویروس کرونا که نه تولید مثل جنسی دارد و نه میتواند ژنی را از بیرون کسب کند، این ژن ها و صفات متفاوت را که از قبل نداشته از کجا می آورد؟ یعنی قاعدتاً اگر جهش در ویروس کرونا طبیعی باشد باید فقط روی سرعت تکثیر ویروس و یا علایمی که ایجاد میکند و در نتیجه روی شدت و ضعف بیماریزایی آن تاثیر بگذارد نه اینکه مثلا اگر ویروس از قبل نمیتوانسته در فرد بیمار اسهال ایجاد کند حالا با جهش پیداکردن اسهال هم به علایم آن اضافه شود!!!!. این ادعاها به حدی غیر عقلی و غیر علمی و غیر منطقی است که هرکس الفبای علم ژنتیک، آمار و احتمالات و قوانین جهش را بداند، بدون کوچکترین تردید و بلادرنگ آن را رد میکند. در مقابل اگر بگویند در اثر جهش سرعت انتشار ویروس بیشتر یا کمتر شده است بسیار منطقی و طبیعی است یا مثلا اگر بگویند که به خاطر جهش در ویروس بیماران مبتلا به نوع جهش یافته تب بالا دارند یا اصلا تب ندارند باز هم طبیعی و منطقی است، چون ویروس از قبل تب ایجاد میکرده و این ادعا میتواند قابل پذیرش باشد چرا که صفت کاملا جدیدی در اثر جهش به وجود نیامده است و همان صفات قبلی دچار تغییر شده اند.
دلایل بالا و چندین دلیل علمی دیگر که بیان آنها نیاز به پیشینه علمی و تخصص افراد خواننده در این زمینه دارد، به درستی محاسبات اینجانب را نشان میدهد و اثبات میکند که هرچند این ویروس مانند همه موجودات تکثیر شونده دیگر، مدام با تکثیر شدن در حال جهش هستند ولی نرخ جهش و نوع جهش تابع قوانین طبیعی است که با آنچه در مورد جهش های موج زای کرونا ادعا می شود هرگز سازگار نیست. این پدیده درستی محاسبات بنده را هم از نظر منطقی و هم از نظر تجربی به اثبات می رساند. اگر با آوردن دلایل بنده به اندازه کافی یا اصلاً قانع نشدید، صبر داشته باشید تا انتشار داده های مربوط به این ویروس در آینده همه چیز از جمله محاسبات اینجانب را در مورد این ویروس روشن کند.
تندرست و شاد بمانید
صفحه نخست