پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۶۶
|
کد خبر: ۳۷۷۴
مسؤول کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم عنوان کرد:

آموزش الکترونیک؛ مسیر قطعی دانشگاه‌های جهان در سال‌های آینده

دکتر علی اکبر صفوی با تاکید بر اینکه آموزش الکترونیک؛ مسیر قطعی حرکت دانشگاه‌های جهان در سال‌های آینده است، گفت: محتواهای تولیدی و تجارب این دوره ثروتی است که باید در شیوه تولید و نگهداری آنها دقت بسیاری شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

آموزش الکترونیک؛ مسیر قطعی دانشگاه‌های جهان در سال‌های آینده

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر علی اکبر صفوی در نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها که به صورت مجازی برگزار شد به بیان خلاصه‌ای از فعالیت‌های کارگروه الکترونیکی  پرداخت و گفت: پیگیری روزانه لیست مشخصات فنی دانشگاه‌ها جهت اینترنت رایگان و ارسال آن به وزارت علوم و وزارت ارتباطات، پیگیری روزانه گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، ارائه پیشنهادات تخصصی و برگزاری جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و کرسی یادگیری الکترونیکی یونسکو جهت همفکری از اقدامات این کارگروه بوده است.

وی در ادامه به برخی چالش‌های موجود برای کارگروه الکترونیکی دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: ارسال اطلاعات ناقص، تاخیر زیاد در ارسال اطلاعات، چالش‌های فراوان در وزارت ارتباطات برای اینترنت رایگان، عدم شناخت کافی بسیاری از دانشگاه‌ها از راه‌های ممکن، بهبود کیفیت و لزوم آموزش برخی اساتید از چالش‌های مهم این کار گروه در این مدت است.

دکتر صفوی با اشاره به آمار و ارقام نمونه در مورد اینترنت رایگان گفت: موارد IPهای اقدام شده وزارت ارتباطات تاکنون مجموعاً ۴۰۵ مورد است که دانشگاه‌های دولتی ۲۲۰، وزارت بهداشت حدود ۷۰ و حوزه علمیه حدود ۳۵ و دانشگاه‌های غیر انتفاعی حدود ۸۰ و تعداد IPهای جدید بدون احتساب موارد اقدام شده قبلی وزارت مجموعاً حدود ۷۷۰ IPبوده است.

مسؤول کارگروه آموزشهای الکترونیکی وزارت علوم گفت: این کارگروه به صورت تمام وقت حتی در روزهای تعطیل آماده کمک و راهنمایی است و در مورد امتحانات و دروس عملی علاوه بر دستورالعمل ارسالی حوزه معاونت، مطالب راهنمای جدیدی به زودی روی پایگاه اطلاع‌رسانی گذاشته خواهد شد و از همگان انتظار داریم پایگاه اطلاع رسانی کار گروه را کامل و دقیق و روزانه رصد کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش