پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۸۶
|
کد خبر: ۳۷۸۲
مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم از امکان ثبت شکایات غیر حضوری و آنلاین از دانشجویان و دانشگاهیان در دوران تعطیلی ناشی از کرونا ویروس خبر داد و گفت: موضوع شکایات دانشجویان طی دو ماه اخیر تغییر کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

تغییر موضوع شکایات دانشگاهیان در دوران کرونا/ اخذ شکایت به صورت آنلاین

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر فریدون جعفری عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا و مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در زمینه پیگیری شکایت دانشجویان در شرایط تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص دانشگاه‌ها، امکان ثبت درخواست‌ها در سامانه اخذ شکایات به صورت "برخط" در وزارت علوم وجود دارد که دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نقطه نظرات، شکایات، ادعاها و مسائل خود را ثبت کنند و ما نیز این درخواست‌ها را بلافاصله بعد از بررسی پاسخ می دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش شهریه‌های دانشجویان موسسات غیر انتقاعی که امکان ثبت درخواست‌ها و شکایات به صورت برخط برای آنها وجود ندارد، تصمیماتی در ستاد ملی مقابله با کرونا مستقر در وزارت علوم گرفته شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطر نشان کرد: سامانه پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان از قبل در وزارت علوم وجود داشته، اما قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها ما به صورت حضوری افراد را پذیرش می‌کردیم که با توجه به شرایط فعلی و به منظور کمک به پیشگیری از شیوع این ویروس، شکایات دانشگاهیان را صرفا از طریق سامانه دریافت می‌کنیم.

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر که دانشگاه‌ها به نوعی تعطیل بوده‌اند، افراد برای ثبت شکایات خود به سامانه مربوطه مراجعه کرده‌اند و اغلب شکایات در خصوص ایراداتی است که بعضا به آموزش مجازی برخی از موسسات غیر انتفاعی و عدم پرداخت شهریه دانشجویان وارد و ثبت شده است.

دکتر جعفری تاکید کرد: ما توضیحات، اقدامات و پاسخ‌های مقتضی در خصوص شکایات ثبت شده در سامانه را از مجموعه‌ها دریافت کردة ایم و این پاسخ‌ها را برای شاکیان ارسال می کنیم. به این ترتیب در واقع بازه پاسخگویی به شکایت افراد را کوتاه‌تر کردیم و با تدابیری که اتخاذ شده است مدت پاسخگویی‌ها به حدود ۵ روز تا یک هفته رسیده است.

وی تاکید کرد: گاهی برخی درخواست‌ها و شکایات دانشگاهیان تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت، رسیدگی شده و پاسخ داده می‌شود. اما چون برای پاسخگوی به برخی درخواست‌ها نیازمند بررسی  مستندات هستیم در نتیجه برای بررسی و اعلام نتیجه نیازمند یک بازه زمانی حدود ۵ روزه هستیم. 

مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم بگویم میزان شکایات ثبت شده در سامانه ثبت شکایات، طی دو ماه اخیر بیشتر شده اما موضوع  شکایات بیشتر به چالش‌هایی که شیوع کرونا ایجاد کرده مرتبط است. به عبارت دیگر با توجه به کاهش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، مسلما اعتراضات مربوط به  موارد حضور در دانشگاه کاهش پیدا کرده و طبیعتا شکایات به سمت و سوی کرونا وتبعات ناشی از آن سوق پیدا کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
خانم x
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
سلام وقتتون بخیر من دانشجو رشته علوم ازمایشگاهی هستم در دانشگاهآزاد کازرون قبل از کرونا قرار شد ما رو هشت ترکنن ولی الان شرایط فرق میکنه و واقعا با این شرایط نمیشه دو ترم کار اموزی داشته باشیم واقعا شرایط بیمارستان خطرناکه که ما ۲ ترم کار اموزی بریم واین موضوع رو هر چی هم به معاون دانشگاه میگیم متوجه نیستن خواهش می کنم به این موضوع رسیدگی کنید اخه ما بهمن کار اموزیمون شروع میشه به خدا رسیدگی کنید این دانشگاه به حرف دانشجو اهمیت نمی دن
دانشگاه