پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۹۵
|
کد خبر: ۳۸۱۸
غلامرضا غفاری با ابلاغ بخشنامه ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در خصوص برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه ها مواردی را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم طی ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در خصوص برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها مواردی را اعلام کرد.

وی در این بخشنامه تاکید کرده است: با توجه به در پیش بودن زمان برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، موضوع ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی کانون‌های فرهنگی و شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی موضوع ماده ۲۲ و ۲۳ آیین نامه تاسیس، فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی با توجه به شیوع بیماری کرونا مواردی برای صدور دستور اعلام می‌شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است: در صورتی که زیر ساخت فنی لازم برای برگزاری انتخابات به صورت مجازی در داننشگاه فراهم است، با تایید فرایند‌های مصرح در آیین نامه توسط گروه ناظر بر فعالیت‌های کانون ها، کمیته حمایت و نظارت انجمن ها، نسبت به این امر مبادرت و گزارش آن برای تایید نهایی به دبیرخانه گروه مرکزی ناظر بر فعالیت‌های کانون ها، شورای حمایت و نظارت بر انجمن‌ها ارسال شود.

غفاری در ادامه این بخشنامه تصریح کرده است: در صورت نداشتن زیر ساخت فنی مناسب برای برگزاری انتخابات به صورت مجازی، با تعویق آن تا زمان عادی شدن شرایط بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، موافقت می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرده است: در صورت اتمام دوره تحصیل اعضای شورای مرکزی فعلی و نداشتن عضو علی البدل، به معاون فرهنگی و اجتماعی یا فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اجازه داده می‌شود تا زمان برگزاری انتخابات، افرادی را از میان اعضای فعال کانون فرهنگی و انجمن علمی به عنوان اعضای شورای مرکزی موقت تعیین کنند.
 
لازم به ذکر است در صورتی که بخشی از فعالیت‌های دانشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل نبود، این انتخابات در اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر