پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۷۶۹
|
کد خبر: ۳۸۴۲
دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد: در شرایط فعلی برگزاری امتحانات پایان ترم که قرار بود از پایان خردادماه آغاز شود به دلیل نامساعد بودن شرایط به تعویق افتاد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه سناریوهای مختلفی برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه در دست بررسی است، افزود: اگر ستاد ملی کرونا با برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها مخالفتی نکند، امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهند شد بنابراین تنها مرجع تصمیم گیری در زمینه بازگشایی دانشگاه ها ستاد ملی مبارزه با کروناست و این اطمینان وجود دارد که تا شرایط مساعد و ایمن حاصل نشود، فعالیت آموزشی دانشگاه به صورت حضوری نخواهد شد.

وی با بیان برخی سناریوهای احتمالی از زمان برگزاری و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه بوعلی‌سینا، افزود: اعلام زمان دقیق برگزاری امتحانات پایان ترم به علت غیرقابل پیش بینی بودن کروناویروس از طرف دانشگاه وجود ندارد اما زمان های احتمالی در دست بررسی است.

ساریخانی ادامه داد: به عنوان یکی از سناریوها و رعایت پروتکل های بهداشتی، جداسازی امتحانات پایان ترم مقاطع کارشناسی از کارشناسی ارشد و دکتری مطرح است. همچنین برگزاری امتحانات در بازه زمانی مدت دار و ایجاد فاصله زمانی در بین امتحانات از مواردی هستند که برای جلوگیری از شیوع احتمالی کروناویروس پیشنهاد شده اند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه های منطقه ۴ به دنبال راه حلی برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان در شهرهای محل سکونت دانشجویان خود هستند، گفت: به عنوان یک سناریوی دیگر، تدابیر لازم در زمینه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویانی که در شهرهای منطقه ۴ ساکن هستند، در دست بررسی و هماهنگی اولیه است که در صورت تحقق در امر پیشگیری مؤثر خواهد بود چراکه بازگشایی خوابگاه ها برای دانشجویان غیربومی از ریسک بالایی برخوردار است.

ساریخانی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های حضوری تنها به صورت رفع اشکال خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای دروس تئوری یک جلسه برای رفع اشکال قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم پیش بینی شده است همچنین باقیمانده مباحث آن دست از کلاس های عملی که امکان برگزاری مجازی آنها وجود نداشته نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری در قبل از زمان برگزاری امتحانات پایان ترم تشکیل خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه برای رفاه حال دانشجویان بازه زمانی حذف اضطراری را افزایش داده‌ایم، یادآور شد: دانشجویان کارشناسی در این بازه می توانند تا دو درس را حذف کنند در ضمن شرایطی را فراهم کردیم که در صورت بروز مشکل، دانشجو بتواند قبل از امتحان آن درس مربوطه را حذف کند و امکان مساعدت شورای اموزشی در این زمینه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه بی اثر کردن ترم تحصیلی در آیین نامه دانشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: بی اثر کردن ترم یا بی اثر کردن مشروطی احتمالی در قانون دانشگاه ها نیست و امکان تحقق چنین موضوعی وجود ندارد. اما دانشگاه می تواند برای بازگشت به تحصیل دانشجویان دارای مشروطی در نیمسال جاری از طریق کمیسیون موارد خاص دانشگاه مساعدت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست