پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۸۳
|
کد خبر: ۳۸۹۵
بیانیه مشترک اقشار مختلف دانشگاه بوعلی‌سینا به مناسبت روز قدس منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ ...
(اسراء / ۱)

آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان، یادآور ابتکار حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام روز جهانی قدس است و چه زیبا این اقدام نمادین، شاخص حرکت امت اسلامی شد و نقطه‌ عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ آن، مسجدالاقصی گردید.

از آن زمان که غده‌ چرکین صهیونیسم در سینه‌ خاورمیانه ریشه زد و قبله‌ نخست مسلمانان در زیر فشار چکمه‌های سربازان صهیون به اسارت رفت، مقدّرات کشورهای مسلمان منطقه عموماً در قبضه‌ قدرت اسرائیلیان قرار گرفت و اقدامات جنایتکارانه‌ آنان عزت و شرف مسلمانان را لگدمال نمود. لیکن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بساط توسعه‌طلبی‌های رژیم اشغالگر را برهم زد و موجی از بیداری را در امت اسلامی برانگیخت و روح پایداری و ایستادگی در برابر این رژیم را در کالبد ناامید و خسته مردم منطقه دمید.

اکنون حکومت صهیونیستی پس از ناکامی‌های بسیار در توسعه‌ قلمرو خود و محصور شدن در حلقه‌ نیروهای مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و غزه، بیش از پیش نگران آینده‌ خویش است و با جنگ روانی سعی در کنترل اوضاع دارد.

روز قدس امسال، صحنه‌ مصاف دیگری با اشغالگران است و هرچند تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا، با تجمع مردمی همراه نیست، اما دل‌های مردم ایران و همه‌ امت اسلامی به آرمان فلسطین پیوند خورده و مسجدالاقصی همچنان در خاطره‌ها زنده و پاینده است.

ما دانشگاهیان دانشگاه بوعلی‌سینا، ضمن بزرگداشت این روز جهانی و تجدید عهد با آرمان‌های شهدای جبهه‌ مقاومت به ویژه شهید عظیم‌القدر سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از همگان جهت استماع سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس دعوت به عمل می‌آوریم و از خداوند بزرگ پیروزی جبهه‌ حق بر باطل را مسألت می‌نماییم.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه