پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۹۱
|
کد خبر: ۳۹۲۵
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: سوم خرداد نشان داد هر زمان مردم ما متحد شدند و باهم و هم‌صدا بودند، هیچ نیرویی نمی‌تواند بر اراده این ملت تاثیرگذار باشد حتی اگر بیش از ۵۰ کشور دست در دست هم بدهند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در گرامیداشت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: ما با تاخیری که در کل کشور اتفاق افتاد بزرگداشت سوم‌خرداد را برگزار می‌کنیم؛ این روز یک روز در تقویم ما است که در تاریخ معنوی و ذهنی مردم ایران یک روز معمولی نیست؛ این روز قطعا در تعیین سرنوشت ملت ایران بسیار تاثیرگذار بوده و در آینده هم خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: سوم خرداد روزی است که به عنوان سمبلی از مقاومت برای بسیاری از آزادمردان دنیا شناخته شده است و این روز یک روز خاص است؛ چون در شرایطی که هجمه استکبار جهانی تیرهای بلا را به سوی مردم ایران و انقلاب نوپای ایران اسلامی نشانه رفته بود، دشمن با تصرف خرمشهر بسیاری را ناامید کرد اما در پشت عملیات‌هایی که نزدیک به دوهفته به طول انجامید، نهایتا در سوم خرداد این اتفاق در تاریخ ایران محقق شد و جمله "خرمشهر را خدا آزاد کرد" به عنوان یک جمله ماندگار در ادبیات ما وارد شد.

دکتر محمدی‌فر خاطرنشان کرد: ما یک همدلی در این عرصه را شاهد بودیم؛ همدلی نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و هر آنچه ما در توان داشتیم باهم دست در دست هم دادند و این اتفاق بزرگ در تاریخ ما اتفاق افتاد.

وی بیان داشت: ما اگر امروز به عنوان نماد در مزار شهدای گمنام یا بقیه مکان‌های مقدس در این کشور جمع می‌شویم، به نوعی بزرگداشت نام کسانی است که به دور از هرگونه مادی‌خواهی دنیا را رها کردند و به سمت آرمان‌های خودشان و در پاسخ و لبیک به امام امت زمان خود قدم برداشتند که این نکته‌ای است که در رابطه با خرمشهر نباید از یاد ببریم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: سوم خرداد نشان داد هر زمان مردم ما متحد شدند و باهم و هم‌صدا بودند، هیچ نیرویی نمی‌تواند بر اراده این ملت تاثیرگذار باشد حتی اگر بیش از ۵۰ کشور دست در دست هم بدهند.

وی ابراز کرد: روز سوم خرداد تلفیق دنیا و‌ معنویت است و جمع دنیا و معنویت جمع شدند و خرمشهر را فتح کردند؛ پس از آن ما توانستیم قدرت دیپلماسی در جنگ را در دست بگیریم و‌ پس از آن دیالوگ و ادبیات بین‌المللی تفاوت پیدا کرد و روح بزرگ ملت ایران بیش از پیش بر جهانیان ثابت شد و‌ توانستند ملت ایران را بیش از این بشناسند‌.

دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: بنده به نمایندگی جامعه دانشگاهی این روز را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در پرتو گذشته درخشانی که داشتیم، بتوانیم آینده‌ای روشن و زیبایی را برای فرزندانمان بیاوریم؛ قطعا گرامیداشت چنین روزهایی گرامیداشت عظمت ملت بزرگ ایران است.

خبرنگار: میرزایی
عکس: حسنی

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست