پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۹۶
|
کد خبر: ۴۰۵۶
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فناوری اعلام کرد: به هر دانشگاهی که یک طرح در راستای مزیت‌های استانی اجرایی کند، مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

حمایت از پروژه‌های دانشگاهی در راستای مزیت‌های استانی در قالب طرح

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر سعید سیف در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با موضوع "طرح مشارکت دانشگاه و مراکز علمی در بهره‌برداری از مزیت‌های استانی و جهش تولید" که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: به منظور افزایش مشارکت دانشگاه‌ها در طرح استفاده از مزیت‌های استانی، چهار پیشنهاد "مشارکت دانشگاه‌ها در بهبود و بهره‌وری بهتر صنایع کشور"، "مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در مزیت‌های استانی و جهش تولید"، "ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکلات صنعتی از سوی دانشگاه‌ها" و "طرح عارضه‌یابی" ارائه شد.

وی خروجی اجرای این پیشنهادات را کمک به رفع چالش‌های صنعتی دانست و اظهار کرد: برای مشارکت دانشگاه‌ها از مزیت‌های استانی، مراکز آموزشی و پژوهشی می‌توانند از مزیت‌هایی چون پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، همکاری و هم‌افزایی با دیگر نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط در جهت حل مشکلات و بهبود فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و هدفمند کردن فعالیت‌های دانشگاهی چون فرصت‌های مطالعاتی استفاده کنند.

سیف با تاکید بر اینکه برای اجرایی‌سازی طرح، استفاده از مزیت‌های هر استان شناسایی شود، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها برای مشارکت در این طرح می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها مانند نیروهای امریه مستقر در دانشگاه استفاده کنند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نیروی امریه در دانشگاه‌ها مستقر شده‌اند.

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم، رویدادهای کارآفرینی، استارتاپ‌ها، کارورزی‌ها و کارآموزی‌ها را از دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده برای مشارکت دانشگاه‌ها در طرح مزیت استانی نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن هر دانشگاه‌ می‌تواند پروژه تحقیقاتی در زمینه یکی از مزیت‌های استانی تعریف کند. این دسته از طرح‌های تحقیقاتی مورد حمایت وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: بر اساس توافقی که با بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت، این طرح‌ها در قالب طرح "احمدی روشن" مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

سیف اضافه کرد: بر این اساس برای هر دانشگاهی که یک طرح تحقیقاتی در راستای مزیت‌های استانی اجرایی کند، مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برای حل مسائل کشور با اجرای طرح شهید احمدی روشن، توانمندی‌های دانشجویان صاحب استعداد برتر را در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور هدایت می‌کند.

در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده که به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش