پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۵۲
|
کد خبر: ۴۰۸۱
مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد: دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا که تاکنون برای برداشتن وسایل خود اقدام نکرده‌اند، تا ۱۲تیر مهلت دارند، وسایل خود را از خوابگاه تخلیه کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

دکتر محمدجواد دکامی مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویی، هر سال تابستان به آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی جهت شروع سال تحصیلی جدید اختصاص داده می‌شود، دانشجویان عزیزی که تاکنون جهت برداشتن وسایل خود از خوابگاه‌ها و تخلیه اتاق اقدام نکرده‌اند، تا روز پنجشنبه ۱۲ تیر مهلت دارند نسبت به این کار اقدام نمایند.

مدیر امور دانشجویی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که این مهلت تعیین‌شده تمدید نمی‌شود و دانشجویان عزیز با برنامه‌ریزی لازم این کار را انجام دهند.

دکتر دکامی همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص دانشگاه و به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال باید تلاش و پیگیری ویژه‌ای جهت آماده‌سازی خوابگاه‌ها صورت گیرد، به این صورت که اتاق‌ها باید ضدعفونی و سم‌پاشی شوند.

وی افزود: علاوه بر این، بسیاری از اتاق‌ها نیاز به تعمیرات دارند و در صورتی که اتاق تخلیه نشده باشد این امر امکان‌پذیر نیست.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تبیین کرد: البته مراجعه حضوری خود دانشجویان الزامی نیست و اولویت این است که دانشجویانی که در شهرستان‌های دور ساکن هستند، به خاطر رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌توانند به یکی از دوستانشان وکالت بدهند تا با مراجعه به خوابگاه دانشجویی، وسایلشان را جمع‌آوری کرده و به مسئول خوابگاه تحویل دهند و رسید دریافت نمایند.

وی ادامه داد: روش دیگر جهت تخلیه اتاق این است که دانشجو از طریق اتوماسیون سامانه رزرو خوابگاه به مسئول خوابگاه دانشجویی وکالت دهد تا با حضور نماینده حراست و در صورت امکان نماینده شورای صنفی خوابگاه، نسبت به جمع‌آوری و تحویل وسایل اقدام نماید.

دکامی همچنین عنوان کرد: عدم اقدام دانشجو جهت تخلیه اتاق با روش‌های سه گانه فوق، به منزله اجازه ایشان به مسئول خوابگاه جهت جمع‌آوری وسایل و نگهداری در محل امانات تلقی می‌شود و دانشجو حق هیچ‌گونه اعتراضی نخواهد داشت.

وی در خصوص پیش‌ثبت‌نام دانشجویان جهت رزرو خوابگاه در سال آینده نیز گفت: در صورت تصمیم وزارت علوم، مبنی بر برگزاری حضوری کلاس‌های سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، پیش‌ثبت‌نام رزرو خوابگاه نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه اضافه کرد: قطعاً اولویت رزرو خوابگاه برای سال تحصیلی جدید با دانشجویانی است که تا ۱۲ تیر خوابگاه فعلی خود را تخلیه کرده باشند.

وی همچنین در خصوص دانشجویانی که دارای درس‌های عملی هستند و طبق برنامه دانشگاه در تابستان نیز باید درس‌های عملی خود را بگذرانند، بیان داشت: این دانشجویان فعلا لازم نیست نسبت به تخلیه اتاق اقدام کنند، البته لیست این دانشجویان از طرف معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به اداره امور دانشجویی دانشگاه اعلام خواهد شد.

محمدجواد دکامی درباره دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی هستند و با صلاح‌دید اساتیدشان در امتحانات حضوری شرکت می‌کنند نیز گفت: براساس تصمیم هیات رئیسه و شورای دانشگاه، جهت برگزاری هیچ امتحانی، خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار داده نخواهد شد و اداره خوابگاه‌های دانشجویی در این خصوص مجری مصوبات شورای دانشگاه خواهد بود.

وی در خصوص شیوه معرفی نماینده جهت تخلیه اتاق نیز اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند با استفاده از سامانه سرخ و از طریق اتوماسیون، شخص مورد نظر را معرفی کنند و اصطلاحاً به ایشان وکالت دهند تا وسایلشان را جمع‌آوری و تحویل دهد. بدیهی است که مسئولین خوابگاه صرفاً وظیفه دارند وسایل را از نماینده دانشجو تحویل گرفته و رسید به او بدهند، پس در خصوص وسایلی که تحویل داده نشده هیچ‌گونه مسئولیتی را نخواهند پذیرفت.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه در پایان تاکید کرد: دانشجویان عزیز هرگونه اطلاعیه‌ای را در خصوص حوزه امور دانشجویی فقط از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه و خبرگزاری بسنا پیگیری نمایند.

جهت دریافت راهنمای وکالت تحویل وسایل دانشجویان خوابگاهی توسط دانشجویان دیگر اینجا کلیک کنید.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست