پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۳۵
|
کد خبر: ۴۰۸۳
وزیر علوم با تاکید بر اینکه اعمال سهمیه‌های پذیرش در کنکور یک قانون است و ما اختیاری در تغییر این قانون نداریم، گفت: هنوز در پیگیری‌های خود به مصوبه‌ای که تغییری در زمینه سهمیه‌ها ایجاد کند، نرسیدیم.
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۹

اختیاری در تغییر قانون سهمیه‌ها نداریم

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اعمال سهمیه‌های پذیرش در کنکور یک قانون است و ما اختیاری در تغییر این قانون نداریم، گفت: هنوز در پیگیری‌های خود به مصوبه‌ای که تغییری در زمینه سهمیه‌ها ایجاد کند، نرسیدیم.

غلامی ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت اصلاح سهمیه‌ پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: اعمال سهمیه‌های پذیرش در دانشگاه‌ها یک قانون است و تا زمانی که این قانون عوض نشود، ما اختیاری در تغییر آن نداریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت علوم مصمم به اصلاح سهمیه پذیرش در دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: ما این موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت پیگیری کردیم، ولی متاسفانه به مصوبه‌ای که تغییری در زمینه سهمیه‌ها ایجاد کند، نرسیدیم.

وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: هنوز با نمایندگان فعلی مجلس صحبتی در خصوص اصلاح سهمیه‌ ورود به دانشگاه‌ها نداشتیم، چرا که این مجلس تا کنون درگیر انتخابات کمسیون‌ها بود، اما قطعا باید این موضوع در مجلس طرح و بررسی شود؛ چرا که ممکن است این موضوع را در مجلس فعلی بتوان بهتر از مجلس قبلی پیش برد، در هر صورت باید آن را مطرح کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست