پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۳۵
|
کد خبر: ۴۰۹۸
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ورود داوطلبان مبتلا به کرونا به جلسه کنکور بلامانع است، گفت: قبل از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌ها از داوطلبان خوداظهاری خواهیم گرفت و داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا در حوزه امتحانی در محیطی جداگانه آزمون می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره حضور داوطلبانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: قبل از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌ها از داوطلبان خوداظهاری خواهیم گرفت و داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا در حوزه امتحانی در محیطی جداگانه آزمون می‌دهند.

کنکور‌های سال ۹۹ بدون تغییر برنامه زمانی برگزار می‌شوند

براساس این گزارش، پیش از این فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که کنکور‌های سال ۹۹ بدون تغییر برنامه زمانی برگزار می‌شوند و تغییر زمان برگزاری آزمون‌های ۹۹ تکرار نمی‌شود چرا که این تاریخ‌ها با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به داوطلبان اعلام شده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعمال پروتکل‌های بهداشتی در کنکور‌های ۹۹، نیز گفت: در کنکور‌های ۹۹ فاصله بین صندلی‌ها و تعداد سالن‌های امتحانی افزایش یافته، تهویه سالن‌های برگزاری کنکور مورد توجه قرار گرفته است و تلاش کردیم حوزه‌هایی برای کنکور انتخاب شود که فضای باز داخلی داشته باشند تا ازدحام مقابل در‌ها نداشته باشیم یا به حداقل برسد.

به گفته زرین آمیزی، زمان‌بندی شروع فرایند آزمون‌ها افزایش داده شده است و داوطلبان قبل از آغاز آزمون زمان بیشتری برای حضور در حوزه‌های کنکور دارند، اما تغییر در زمان شروع کنکور و مدت زمان آن ایجاد نشده است.

زرین‌آمیزی ادامه داد: عوامل اجرایی برای فاصله‌گذاری‌ها، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن در‌ها و صندلی‌ها توجیه شده‌اند؛ ضمن اینکه داوطلبان باید ماسک به همراه داشته باشند. در غیر این صورت حوزه‌های کنکور همکاری لازم را با آن‌ها به عمل می‌آورند. داوطلبان در طول برگزاری آزمون نباید از وسایل شخصی یکدیگر استفاده کنند که این موارد به عوامل اجرایی اطلاع رسانی شده است.

 سخت‌گیری‌های بیشتر حوزه‌های آزمونی برای شهر‌های قرمز کرونایی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری کنکور‌های ۹۹ در شهر‌های با وضعیت قرمز، گفت: تا زمان برگزاری آزمون‌ها کسی نمی‌داند وضعیت شهر‌ها به چه صورتی خواهد بود؛ اما سازمان سنجش آموزش کشور به محض اعلام اسامی شهر‌های قرمز که پیش از این توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شده بود، سختگیری‌های بیشتری برای رعایت بهداشت در این شهر‌ها اعمال کرد.

وی افزود: دستورالعمل سازمان سنجش با هماهنگی ارگان‌هایی مانند پزشکی و انتظامی تهیه و مقرر شده است تا تیم پزشکی اورژانسی در تمام حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند. تعداد آن‌ها در مقایسه با کنکور‌های سال‌های گذشته افزایش یافته است.

زرین‌آمیزی در پایان گفت: کنکور دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه جاری، کنکور کارشناسی ارشد روز‌های دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روز‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه همچنین کنکور‌های فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش