پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۱۹
|
کد خبر: ۴۱۰۸
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور، سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی نیز حذف خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۹
حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در آزمون سراسری/ منتظر تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم
به گزارش بسنا و به نقل از دانشجو، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، درباره سهمیه‌های کنکور سال ۹۹ گفت: دولت از وزارت علوم و وزارت بهداشت درخواست کرد، تا لایحه ساماندهی ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی را ارائه کند. این دو وزارت خانه نیز پیشنهاد خود را به دولت دادند، طبق این فرایند دولت لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد اما این لایحه تاکنون به تصویب نرسیده است و ما برای اجرای آن منتظر تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. 
 
وی ادامه داد: این لایحه ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بود. اما تا زمانی که این لایحه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسد وزارت علوم و وزارت بهداشت نمی‌توانند تغییری در دفترچه آزمون سراسری و سهمیه‌ها ایجاد کنند.

خدایی بیان کرد: در این لایحه مقرر شد بخش اعظمی از سهمیه‌های کنکور حذف شوند. به طوری که از ۱۹ سهمیه موجود در کنکور، ۱۶ سهمیه حذف و فقط سهمیه مناطق، ایثارگران و منطقه آزاد باقی بماند.

وی درباره مصوبه اعمال تسهیلات برای فرزندان هیئت علمی خاطرنشان کرد: سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری در سال ۹۱ ابطال شد، اما بعد از آن در تیر۹۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. بر اساس ساماندهی لایحه سهمیه‌ها، سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی نیز حذف خواهد شد. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش