پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۷۶
|
کد خبر: ۴۱۱۱
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد؛

شرط تحصیل مشمولان کنکوری که معافیت و فرجه‌شان تمام شده باشد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد آن دسته از مشمولان متقاضی شرکت در کنکور که معافیت تحصیلی و فرجه‌ یکساله‌شان برای تحصیل به پایان رسیده باید پس از کنکور خود را برای اعزام به سربازی معرفی کنند اما با آغاز کلاس‌های درسی از خدمت ترخیص خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، امیر دریادار غلامرضا رحیمی‌پور دراین‌باره گفت: ستادکل نیروهای مسلح در راستای حمایت از متقاضیان شرکت در کنکور ، برای آن‌دسته از مشمولان دارای مدرک دیپلم که تحصیل خود را در سال ۹۸ به اتمام رسانده‌اند و مهلت یکساله‌شان نیز برای اعزام به سربازی به پایان رسیده است، این امکان را فراهم کرد تا بتوانند در کنکور سال ۹۹ هم شرکت کنند، اما باید ظرف حداکثر یک هفته پس از شرکت در کنکور با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود و اعزام به سربازی اقدام کنند. 

وی ادامه داد:‌ بنابراین این دسته از افراد نباید تا زمان اعلام نتایج کنکور صبر کنند و حتما باید یک هفته پس از برگزاری کنکور به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند، درغیر اینصورت مشمول غایب محسوب خواهند شد و در صورت قبولی در دانشگاه نیز نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند.

رحیمی‌پور تصریح کرد:‌ برای جلوگیری از این مشکل لازم است که مشمولان وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. این افراد هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که در صورت قبولی در دانشگاه امکان ترخیص آنان وجود دارد و به محض آغاز کلاس‌های درس نیز این افراد از سربازی ترخیص شده و می‌توانند وارد کلاس‌های درس شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا این افراد پس از اتمام تحصیل دوباره باید مراحل آموزشی را از اول طی کنند یا خیر به ایسنا گفت:‌ اینطور نیست و دیگر نیازی به اعزام به دوره آموزشی نیست. همچنین مدت طی شده در دوره سربازی این افراد نیز ذخیره شده و پس از اعزام مجدد این مدت کسر خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی سه ماه از خدمت خود را سپری کرده و سپس وارد دانشگاه شده باشد، پس از اعزام دوباره به سربازی این مدت از کل مدت خدمتش کسر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
سلام
خیلی از دانش آموزان اصلا اطلاع ندارن که برن حوزه وظیفه لطف کنید تمدید شود یک هفته بعد از کنکور کمه وخیلی افراد رفتن مسافرت و بی اطلاعن لطفا مدت مراجعه به پلیس بعلاوه 10 رو تمدید کنید با تشکر
آموزش و پژوهش