پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۸۷
|
کد خبر: ۴۲۰۳
معاون آموزشی وزارت علوم در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها تاکید کرد:

لزوم انعطاف‌پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع بیماری کرونا

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر انعطاف‌پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع ویروس کووید-۱۹ اظهار داشت: بایستی قوانین را به گونه‌ای اجرا کنیم که کمترین آسیب را به ذینفعان برساند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، امروز (دوشنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، دکتر ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر جاماسب نوزری، مدیر کل امور دانشجویان داخل، دکتر عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی، دکتر علم معاون دانشجویان داخل و دکتر منصوره سادات صادقی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت به صورت مجازی برگزار شد.
دکتر خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در این نشست مجازی، با اشاره به ضرورت هماهنگی بخش‌های مختلف وزارت علوم در ساماندهی به شرایط ویژه ماه‌های اخیر اظهار داشت: در چند ماه گذشته، تمامی فعالیت‌های جاری کشور از جمله در بخش آموزش عالی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. این تأثیر موجب تغییر جهت در فعالیت‌های جاری آموزش عالی شد. در این میان نیاز است در موارد مختلفی همچون کمیسیون موارد خاص، رویدادهای دانشجویی و دانشجویان بین‌المللی، سیاست‌های هماهنگی را در پیش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه معاونت آموزشی وزارت علوم چه در بخش ستادی و چه در دانشگاه‌ها تصمیمات به موقعی گرفته است، تصریح کرد: کارنامه کلی آموزش عالی در بحث مقابله با این بیماری را مثبت ارزیابی می‌کنم و نمره خوبی به آن می‌دهم.
دکتر خاکی صدیق با تاکید بر کسب تجربه‌ها و دستاوردهای بزرگی در آموزش عالی به واسطه کرونا اظهار داشت: در کنار مصائب و مشکلات پیش آمده با شیوع این ویروس همچون توقف آموزش حضوری، دستاوردها و تجربیات تازه ای نیز کسب شد. نوع مشکلات پیش آمده برای آموزش عالی متفاوت از آموزش و پرورش بوده است به عنوان نمونه، تنوع حضور دانشجوهای مختلف در یک کلاس آموزش عالی، در آموزش و پرورش وجود ندارد. با توقف آموزش حضوری، به دنبال یافتن و اتخاذ راه حل جایگزین با همفکری مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها رفتیم و در نهایت آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کردیم.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به لزوم اتخاذ برخی انعطاف‌پذیری‌ها و انطباق پذیری‌ها در قوانین جاری گفت: سندی ۲۰ ماده‌ای به دانشگاه‌ها ارسال شد که برخی از موارد آن به حوزه معاونت آموزشی و برخی دیگر به معاونت دانشجویی برمی‌گردد.
به گفته وی، شرایط ویژه پیش آمده برای آموزش عالی، تا حدی نیازمند انعطاف‌پذیری در اجرای قوانین است. انعطاف در اجرای قوانین نکته بسیار مهمی است. قوانین را باید به گونه‌ای اجرا کنیم که کمترین آسیب را به ذینفعان برساند. باید به صورت عملی با دانشجو همدردی و همراهی داشته باشیم. اگر دانشجو بخواهدحذف ترم یا مواردی از این دست را داشته باشد، بایستی با آنها همکاری داشته باشیم.
دکتر خاکی‌صدیق در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده، وضعیت کووید ۱۹ تفاوت آن‌چنانی با ترم گذشته نداشته باشد. البته آرزوی ما بهبودی شرایط است اما باید خود را برای تکرار شرایطی همچون ترم گذشته آماده کنیم. ستاد وزارت علوم صرفاً چارچوب‌های کلی را اعلام می‌کند و مدیران دانشگاه‌ها بایستی بنا بر چارچوب‌ها، تصمیمات خود را اتخاذ می‌کنند. شرایط دانشگاه‌های گوناگون با یکدیگر متفاوت است و بر همین اساس اولویت‌بندی‌ها در اختیار خود دانشگاه‌ها است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست