پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۲۹
|
کد خبر: ۴۲۱۳
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص آزمون دکتری گفت: کلیه مکان‌های حوزه‌ها، مخازن و مکان‌های فیزیکی از ۲۴ ساعت قبل ضدعفونی شده‌اند و کلیه عوامل اجرایی به وسایل حفاظتی مانند ماسک، دستکش و... مجهز شده‌اند؛ یک سری عوامل اجرایی هم که در امور اجرایی کلیدی هستند به گان، دستکش و ... مجهز شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه خود با صدا و‌ سیما درخصوص برگزاری آزمون دکتری ۱۳۹۹ گفت: امسال فاصله صندلی‌های داوطلبان افزایش پیدا کرده و به حدود ۱۶۰ سانتی متر رسیده است؛ زمان ورود داوطلبان هم به لحاظ جلوگیری از تجمع، از یک ساعت به دو ساعت افزایش پیدا کرده است.

وی تبیین کرد: حوزه‌های انتخاب شده معمولا حوزه‌های دانشگاه‌های بزرگ و مکان‌هایی است که محوطه‌های باز و حیاط بزرگ دارند تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

ابراهیم خدایی تصریح کرد: عومل اجتماعی ما حدودا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ بازرسی بدنی هم حذف شده و به صورت راکد انجام می‌شود.

وی بیان داشت: کلیه مکان‌های حوزه‌ها، مخازن و مکان‌های فیزیکی از ۲۴ ساعت قبل ضدعفونی شده‌اند و کلیه عوامل اجرایی به وسایل حفاظتی مانند ماسک، دستکش و... مجهز شده‌اند؛ یک سری عوامل اجرایی هم که در امور اجرایی کلیدی هستند به گان، دستکش و ... مجهز شده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: داوطلبانی که بیماری قطعی کرونا دارند، با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت در حوزه‌های خارج از حوزه‌های امتحانی که شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها است امتحان خواهند داد و مکان جداگانه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی تشریح کرد: امسال ۵۴ نفر بر اساس تاییدیه وزارت بهداشت و خوداظهاری داوطلبان بیماری قطعی کرونا دارند که ۱ نفر از آن‌ها در بیمارستان است که در بیمارستان هم امتحان خواهد داد و ۵۳ دیگر نفر در مکان‌های جدا که خارج از حوزه‌های امتحانی است امتحان خواهند داد‌.

دکتر خدایی خاطرنشان کرد: در حوزه با توجه به حضور تمام وقت یک کارشناس بهداشت از حوزه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، برای داوطلبینی که علائم مشکوک دارند، مکان ویژه‌ای پیش‌بینی شده است که بتوانند امتحان دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش