پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۵۰
|
کد خبر: ۴۲۸۶
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: ۲۹۷۷۵ داوطلب آزمون سراسری ۹۹ در استان همدان شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۱۶۸۹۱ نفر (۵۶.۷۳ درصد) زن و ۱۲۸۸۴ نفر (۴۳.۲۷ درصد) مرد هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

دکتر سیدمهدی مسبوق نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: آزمون سراسری سال ۹۹ در پنج گروه آموزشی هنر، علوم انسانی، ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در روزهای چهارشنبه ۲۹، پنجشنبه ۳۰، جمعه ۳۱ مرداد و شنبه اول شهریور به مدت چهار روز همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: ۲۹۷۷۵ داوطلب آزمون سراسری سال ۹۹ در استان همدان شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۱۶۸۹۱ نفر (۵۶.۷۳ درصد) زن و ۱۲۸۸۴ نفر (۴۳.۲۷ درصد) مرد هستند.

مسبوق خاطرنشان کرد: داوطلبان در یازده حوزه امتحانی در سطح استان همدان شامل دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، آموزش و پرورش همدان، دانشگاه پیام نور همدان، بهار، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ، دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان، دانشگاه ملایر و آموزشکده فنی و حرفه‌ای حاج حشمت نهاوند به رقابت می‌پردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع داوطلبان استان، ۷۴۷۶ داوطلب دختر و پسر در پنج دانشکده دانشگاه بوعلی‌سینا در این آزمون شرکت می‌کنند.

دکتر مسبوق همچنین با اشاره به اینکه بیشترین تعداد داوطلبان استان ۱۳۹۰۵ نفر و متعلق به گروه تجربی می‌باشد، یادآور شد: کارت شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه به همراه راهنماي شركت در آزمون از روز سه‌شنبه ۲۸مرداد لغایت روز چهارشنبه ۲۹مرداد براي مشاهده و پرينت برروي درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. داوطلبان می‌توانند از این تاریخ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت بگیرند و در صورت وجود نقص احتمالي مي‌بايستي به حوزه‌هاي رفع نقص كارت مراجعه نمايند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: شروع فرایند آزمون، ساعت ۸:۰۰ صبح می‌باشد؛ لذا داوطلبان لازم است که حداقل نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی در این آزمون بیش از آزمون‌های پیشین رعایت می‌شود و از داوطلبان عزیز تقاضا می‌شود حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و از ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۳۰ به حوزه‌های امتحانی مراجعه نمایند.

مسبوق همچنین عنوان کرد: به خانواده‌های محترم توصیه می‌شود از قبل، محل آزمون را شناسایی کنند و از ساعات اولیه برای رسیدن به محل استفاده نمایند تا مانع تجمع فرزندان در درب ورودی شود و از حضور و تجمع در ورودی‌های حوزه های امتحانی خودداری نمایند.

وی متذکر شد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس‌دار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاكن و يك سنجاق و يا سوزن و همچنين ماسک به همراه داشته‌ باشند و از آوردن هرگونه وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، هرگونه دستگاه ارتباطي از جمله پيجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند؛ کیف، جزوه، كتاب، ماشين حساب، هرگونه يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند.

سیدمهدی مسبوق تشریح کرد: نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی کلیه گروه‌های آزمایشی به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

وی در ادامه تبیین کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان محترم الزامی است.

مسبوق در نهایت اظهار داشت: کلیه حوزهای امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند. با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در هر حوزه امتحانی یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت تعیین شده تا برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی در حوزه فعالیت نماید.

خبرنگار: مولوی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست