پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۲۷
|
کد خبر: ۴۳۵۰
سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: امکان ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریورماه صرفا با تایید دانشگاه محل تحصیل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، بر اساس ابلاغ دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به دانشگاه‌ها، زمان آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جدیدالورود دوره کارشناسی آبان ماه است و دانشگاه‌ها می‌توانند در صورت ضرورت برای این دسته از دانشجویان در مهرماه ۱۳۹۹ درخواست روادید تحصیلی کنند.

بر اساس این بخشنامه، برای دانشجویان جدیدالورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان صدور روادید تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه وجود خواهد داشت که البته این امر نیز منوط به تشخیص و تایید دانشگاه مبنی بر لزوم حضور دانشجو می‌باشد.

براساس این بخشنامه، آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیلی که بعد از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شده اند و دارای اقامت معتبر بوده یا اینکه اقامت تحصیلی آن‌ها در کشور متبوع خویش به پایان رسیده است بنا به تشخیص دانشگاه محل تحصیل خود تا تاریخ ۰۱/‏۰۷/‏۱۳۹۹‬ نیازی به دریافت روادید تحصیلی مجدد نداشته و براساس هماهنگی می‌توانند از مبادی مرزی کشور وارد ایران شده و پس از ورود، جهت تمدید اقامت الزاماً به دفاتر کنسولی مراجعه کنند.

در این بخشنامه تاکید شده است: نظارت بر شیوه صحیح برقراری پروتکل‌های بهداشتی و سایر الزامات قانونی در این خصوص بر عهده مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌باشد و این تصمیم تا زمانی قابلیت اجرایی دارد که از سوی ستاد ملی مدیریت مبارزه با ویروس کرونا دستور العمل جدیدی ابلاغ نشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه