پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۶۶
|
کد خبر: ۴۳۶۱
دکتر محمد حسین کریم‌پور رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران گفت: دانشگاه‌ها در تاسیس و ادامه گرایش‌ها باید مأموریت‌گرا باشند که آن دانشگاه در موقعیت جغرافیایی حداکثر ۳۰۰ کیلومتری خود چه پتانسیل‌های زمین شناسی را دارا می‌باشد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمد حسین کریم‌پور رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، در دوازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، عنوان کرد: انجمن زمین‌شناسی اقتصادی به جهت موقعیت مکانی زمین‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا را برای این همایش انتخاب کرد، در این حین فرصت شد مروری را بر برنامه‌ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشیم و بر مبنای تحصیلات در کشور‌های مختلف از جمله انگلیس و استرالیا پیشنهاداتی را ارائه می‌دهیم.
 
وی افزود: برنامه آموزشی نقشی فوق العاده اثر بخش و تاثیرگذار دارد، بایستی همکاران محترم در شورای عالی برنامه ریزی به مسائل کلان و آینده‌ کشور توجه کنند، چرا که ما به نیروی انسانی متخصص و اثربخش و از همه مهم‌تر انسان بودن را نیازمندیم.
 
کریم‌پور ادامه داد: اشکالات اساسی موجود مربوط به تعداد گرایشات است، چرا که در هر گرایش ۲۴ واحد و مجموعا ۲۴۰ واحد ارائه می‌شود، که چنین چیزی با منطق جور در نمی‌آید، راهکار این است که دیوار بین گرایشات برداشته شده و در هر گرایش شرایطی مطلوب را ایجاد کنیم و برای هر گرایش ارشد حداکثر ۱۰ واحد درس تخصصی توسط تیمی منتخب از انجمن‌های علمی کشور در سال مشخص شود.
 
رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران گفت: از ۱۲ واحد، دانشجویان باید اجازه داشته باشند از دروس تخصصی گرایش‌های دیگر استفاده بکنند و حداکثر در یک سبد ۳۰ واحد منظور شود که آن واحد‌ها جمع بندی داشته باشد که گرایشات دیگر بتواند از آن استفاده بکند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ای در شورای برنامه ریزی تصویب می‌شود دانشگاه‌هایی که هیأت ممیزه دارند، توان این را دارند که برنامه‌های مصوب را بازنگری کنند.
 
دکتر کریم‌پور اظهارکرد: نکته‌ مهمی که وجود دارد آن است که دانشگاه در تاسیس و ادامه گرایشات موجود باید مأموریت‌گرا باشد، که آن دانشگاه در موقعیت جغرافیایی حداکثر ۳۰۰ کیلومتری خود چه پتانسیل‌های زمین شناسی را دارا می‌باشد.
 
وی اضافه کرد: افرادی که عناوین دروس تخصصی گرایش‌ها را مشخص می‌کنند مهم هستند و چگونه بر اجرای آن‌ها نظارت خواهد شد.
 
خبرنگار: حوائجی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری