پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۹۸
|
کد خبر: ۴۳۶۲
دکتر محمد معانی‌جو دبیر علمی دوازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران تصریح کرد:

سهم معادن کشور از تولید ناخالص ملی چشم‌گیر نیست

دبیر علمی دوازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران تصریح کرد: سهم معادن کشور از تولید ناخالص ملی چشم‌گیر نیست و این نشان می‌دهد معادن نتوانسته‌اند نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمد معانی‌جو عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و دبیر علمی دوازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، در دوازدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران، مطرح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده تصمیم بر آن شد تا این همایش به صورت مجازی برگزار شود.
 
وی افزود: از ۱۰۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۹۰ مقاله پذیرفته شده است، که در پایان برنامه نیز از دو دانشجوی دوره دکتری اقتصادی و اکتشاف معدن قدردانی خواهد شد.

معانی‌جو تشریح کرد: گروه زمین‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا در ۵ گرایش دانشجوی ارشد و دکتری پذیرش می‌کند و حدود ۶ سال است که زمین‌شناسی اقتصادی مقطع دکتری کاندیدای دکتری پذیرش می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی انجمن‌ها باید ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با صنعت باشد، تا دانشگاه ارتباط تنگاتنگی با جامعه و صنعت داشته باشد که یک مشکل اساسی است و باید در حد عالی باشد چناچنه انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران بتواند این ارتباط را برقرار کند توانسته گام بلندی را بردارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین متذکر شد: با توجه به شرایط پیش آمده استفاده بیشتری از کلاس‌های مجازی صورت خواهد گرفت و تجربه‌ به دست آمده در آینده راهگشای توسعه آموزش و پژوهش خواهد بود، تا جایی که بتوان دانشجویان کلاس‌هایی را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و کشور‌های دیگر بگذرانند.

وی گفت: با توجه به وجود معادن در کشور، اما سهم معادن از تولید ناخالص ملی در چندین سال پیش تنها ۱ درصد بوده که در حال حاضر به ۳ درصد افزایش یافته است که باز هم رقم چشم‌گیری نیست و نشان می‌دهد معادن نتوانسته‌اند نقش خود را در تولید ناخالص ملی ایفا کند.
 
دکتر معانی‌جو در پایان عنوان کرد: امروزه قدرت کشور‌ها به تولید ناخالص ملی آن‌ها است، کشوری که اقتصاد قدرتمندی داشته باشد برش بشتری در جامعه جهانی دارد و متاسفانه با وجود منابع خوبی که در کشور وجود دارد شاهد چنین اتفاقی نیستیم.
 
خبرنگار: حوائجی
عکس: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری