پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۹۶
|
کد خبر: ۴۴۰۶
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

مسیر عزت کشور اتکاء به نیروی درونی است

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب گفت: مسیر عزت کشور همین جمله است که در فضای علمی و اقتصادی کشور و تلاش و کوشش در عرصه‌های مختلف باید به نیروی درونی اتکاء کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت و تکریم شهدا، مطرح کرد: امیرالمومنین امام علی‌(ع) می‌فرمایند: "اِنّ جهاد بابُ مِن اَبوابِ الجنّه..." مبارزه در راه خدا دری از درهای بهشت است؛ دفاع مقدس دارای جایگاهی والا در فرهنگ اسلامی است و ملتی که اهل دفاع از شرافت و عزت و اقتدار خودشان نباشند، دچار خواری و خسران خواهند شد.

وی افزود: کسانی که در راه خدا با جان و مالشان برای اعتلای کشور و دین خدا جهاد می‌کنند بر دیگران برتری دارند.

حاجیلویی‌محب تشریح کرد: ۲۸۸۵ روز دفاع، یک مقطع ارزشمند و افتخارآمیز برای کشور است، همچنان که حدود پنج هزار شهید دانشجو افتخاری برای جامعه دانشگاهی است و دلبستگی آن‌ها را به ارزش‌های انقلاب نشان می‌دهد.

وی همچنین بیان داشت: امام راحل دفاع مقدس را این‌گونه تفسیر می‌کنند که"ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان بر جنگ را ثابت نمودیم، ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زدیم، ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان باستیم" مسیر عزت کشور همین جمله است که در فضای علمی و اقتصادی کشور و تلاش و کوشش در عرصه‌های مختلف باید به نیروی درونی اتکاء کنیم، جنگ ما جنگ حق و باطل است و تمام‌شدنی نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین به نقل از سخنان امام راحل و شهید آوینی، عنوان کرد: مبارزه با ظلم، ستم و فساد و مبارزه برای حق هیچ‌گاه پایان نمی‌گیرد ما در جنگ برای یک لحظه هم از عملکرد خود پشیمان نیستیم، ما برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن بوده است همه ما مامور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مامور به نتیجه.

وی اضافه کرد: آنچه که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با افتخار پای آن ایستادند عمل به وظیفه‌ای بود که امروز همه ما آن را یک ستاره درخشان می‌شناسیم و به واسطه شهدا راه را پیدا می‌کنیم.

دکتر حاجیلویی‌محب همچنین تبیین کرد: این ما هستیم که در زندگی مانده‌ایم، این مراسمات وسیله‌ای برای یادآوری این رشادت‌ها و پیمان با شهدا است.

وی تصریح کرد: ما دانشگاهیان به همه آن آرمان‌ها معتقدیم و امیدواریم وظایف‌مان را نسبت به شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به سرانجام برسانیم.

خبرنگار: حوائجی
عکس: اصلانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست