پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۸۵
|
کد خبر: ۴۴۳۹
در یادداشت ویژه شماره دو، بخوانید: دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان دانشگاه بوعلی‌سینا در چه رشته‌هایی دانشجو می‌پذیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

در یادداشت ویژه شماره دو بسنا، بخوانید: دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان دانشگاه بوعلی‌سینا در چه رشته‌هایی فعال است و دانشجو می‌پذیرد.

فعالیت‌های آموزشی دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان از مهرماه ۱۳۸۹ با پذیرش ۳۰ دانشجو در یک رشته مهندسی صنایع آغاز شد و در سال‌های بعد نیز در رشته مهندسی کامپیوتر با پذیرش ۳۵ دانشجو (مهر ۹۰) و رشته مهندسی صنایع غذایی با پذیرش ۳۰ دانشجو (مهر ۹۲) ادامه یافت.

این دانشکده از بدو تاسیس تا کنون حدود ۸۵ دانش آموخته در مقطع کارشناسی و در رشته‌های گوناگون داشته است.

نتایج حاصله از فعالیت‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی این دانشکده در سال‌های گذشته آثار مفید و ارزنده‌ای در برنامه ریزی‌های تولید و نگهداری مواد غذایی در نهاد‌های اجرایی و همچنین افزایش محصولات کشاورزی داشته است.

در سال ۱۳۸۵ ساخت ساختمان دیگری به همت خیّر محترم جناب آقای مهندس محمد ذولفقاری با عنوان ساختمان دانشکده منابع طبیعی با زیربنای ۱۱۰۰۰ مترمربع آغاز شد و بخشی از این پروژه نیز به عنوان سلف سرویس در نظر گرفته شده و به فضای رفاهی دانشکده اضافه می‌گردد.

رشته‌های دایر در دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان

۱. مهندسی صنایع

این شاخه از مهندسی سعی دارد که دانش‌هایی مانند اقتصاد، ریاضیات، مدیریت و کارایی سیستم‌های تولید را افزایش دهد و در رده‌ی دوم بهبود ببخشد. مهندسی صنایع مجموعه بزرگی از دانش‌ها و مهارت‌ها را در بر می‌گیرد که همه این‌ها برای طراحی و بهبود فرآیند‌ها در صنعت، مدیریت افراد و باقی امور مربوط به صنایع ضرورت دارند.
 
رشته مهندسی صنایع برای اشخاصی مناسب است که به رشته مباحثی مثل مدیریت، مالی و اقتصادی، کنترل تولید و موجودی ها، کنترل پروژه‌های بزرگ، برنامه ریزی و مدیریت واحد‌های بزرگ و کوچک صنعتی علاقه مند می‌باشند و قصد دارند در طراحی و بهینه سازی‌های ممکن در صنایع مختلف شرکت داشته باشند. چنین بهینه سازی‌هایی به وسیله مهندسین صنایع در بخش‌های مختلفی مانند منابع انسانی، کاهش ضایعات تولید، بهبود زمان بندی ها، فرآیند‌های کاری، بهبود کیفیت تولید، طراحی سیستم‌ها و بهبود کارکرد و اثر بخشی آن‌ها شکل می‌گیرد. این رشته تحصیلی از لحاظ بازار کار نیز بسیار متنوع و گسترده است.

۲. مهندسی کامپیوتر گرایش IT

مهندسی کامپیوتر دارای چهار گرایش است. معماری سیستم‌های کامپیوتری، نرم افزار، رایانش امن و فنآوری اطلاعات. گرایش فنآوری اطلاعات تک بعدی نیست و ماهیتی میان رشته‌ای دارد و تلفیقی است از رشته‌های مدیریت، مهندسی صنایع و گرایش نرم افزار مهندسی کامپیوتر. فارغ التحصیلان این گرایش باید با علم برنامه‌نویسی، نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری، مباحث نوین تکنولوژی، تجارت الکترونیک و مدیریت آشنا باشند. با توجه به تحول توسعه روز افزون سیستم‌های مبتنی بر وب، آینده خوبی برای فارغ التحصیلان این گرایش پیش بینی می‌گردد.

۳. علوم و مهندسی صنایع غذایی

صنایع غذایی در گذشته با نام مهندسی کشاورزی - صنایع فرآورده‌های کشاورزی در دانشگاه‌های کشور ارائه شده و از سال ۱۳۷۱ نیز به طور رسمی به این عنوان تغییر نام داده است. کلیه عملیاتی که پس از صید و برداشت محصولات زراعی و باغی و یا ذبح دام انجام شده و مواد خام را به ماده غذایی آماده مصرف تبدیل می‌کند، شامل روش‌های نگهداری، فرآوری، بسته بندی و… زیر مجموعه این رشته می‌باشند. هدف از این رشته، تربیت نیرو‌های متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی، چون اجرای عملیات تبدیل مواد غذایی، نگهداری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی و بهینه سازی خطوط تولید در کارخانه‌های مورد نظر فعالیت کرده، هدایت، نظارت و مسئولیت فنی واحد‌های تولید فرآورده‌های مختلف غذایی را به عهده گیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه