پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۱۳
|
کد خبر: ۴۵۶۸
دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود سال ۱۳۹۹ گفت: دانشجویان ورودی، مرحله مهمی از زندگی خود را آغاز می‌کنند، که در تعیین سرنوشت اجتماعی، اقتصادی و زندگی فردی آن‌ها بسیار اهمیت دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم معارفه دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ دانشگاه بوعلی‌سینا که به صورت زنده و مستقیم از صفحه اینستاگرام خبرگزاری بسنا پخش شد، ضمم خیرمقدم به نودانشجویان این دانشگاه بیان‌ کرد: دانشجویان ورودی، مرحله مهمی از زندگی خود را آغاز می‌کنند، مرحله‌ای که در تعیین سرنوشت اجتماعی، اقتصادی و زندگی فردی آنها بسیار اهمیت دارد.

وی تشریح کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا با داشتن کادر ورزیده در بیش از ۳۰۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، هشتمین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی ISC دانشگاه‌های داخلی قرار دارد و می‌توانیم این نوید را به دانشجویان بدهیم که با داشتن ۹ دانشمند ۲ درصد بین‌المللی، روز‌به‌روز بر افتخارات دانشگاه افزوده می‌گردد.

دکتر محمدی‌فر تأکید‌ داشت: ما در مرحله‌ای شما را تحویل می‌گیریم که شاید بسیاری از اخلاقیات در شما شکل گرفته‌، اما دانشگاه محلی است که همه دنیا به آن به عنوان یک مکان ویژه نگاه می‌کند؛ ویژگی دانشگاه تفکر همه‌گیر و جهانی است.

وی افزود: زمانی که از کلمه University که بر‌گرفته از Universal است، صحبت می‌کنیم، یعنی باید به‌نوعی، بسیاری از تفکرات خود را کنار بگذاریم و در این مرحله است که دانشجویان باید بیاموزند که به تفاوت‌ها، از لحاظ رنگ، نژاد، شکل، زبان و دیگر خصیصه‌های فرهنگی که تا پیش از این به طور واحد جلوه می‌کرد، توجه کنند و دانشجویان غیرایرانی اعم از مسلمان و غیرمسلمان، یهودی، مسیحی و یا دیگر ادیان پذیرفته‌شده در جهان امروز را به راحتی در مجموعه خود بپذیرند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: احترام متقابل باید خصیصه یک دانشجو باشد، که بتواند هم‌زیستی را یاد بگیرد، دانشجوی ما وقتی وارد خوابگاه یا فضای کلاس می‌شود و درس را آغاز می‌کند، باید بیاموزد که امروز دیگر در دانشگاه‌ها به سان مرحله قبل، کتاب واحدی نداریم و در رشته‌ها و گروه‌های مختلف کتاب‌ها و مطالب متفاوتی ارائه می‌شود و این خاصیت دانشگاه است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح‌ کرد: یکی از ویژگی‌های عمده دانشگاه، بخش پژوهش است و باید این نگاه را داشته باشیم که ما دیگر سوال‌محور صِرف نیستیم، بلکه باید مسئله‌محوری را بیاموزیم.

وی اضافه کرد: مطلبی که امروز در دانشگاه بسیار بر آن تأکید می‌شود، کارآفرینی است؛ توقع ما از دانشجویانی که وارد دانشگاه شده و دانش‌آموخته می‌شوند این است که یاد بگیرند که برای خود و عده ای دیگر شغل ایجاد کرده و با علم تولید ثروت کنند.

محمدی‌فر اعلام‌ کرد: کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد، که یک درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود اما با خوشنودی می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران تولید کننده ۲ درصد علم دنیا است و در برخی سال‌ها در رتبه پانزدهم تولید‌کننده مقالات و پژوهش‌ها که در علم‌سنجی استفاده می‌شود، قرار گرفته است؛ اما اینکه چقدر این علم در اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد، به مرحله کارآفرینی باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه در طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی را در زمینه اشتغال‌زایی، شتاب‌دهی و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده‌است؛ البته که ما هنوز در آغاز راه هستیم و امیدواریم که هر ساله با ورود دانشجویان جدید این اتفاق بیشتر رخ‌دهد و دانشجویان به سمت استارتاپ‌ها و رویداد‌های اشغال بیشتر هدایت شوند که این امر جزء سیاست‌های کلان دانشگاه‌ها است.

دکتر محمدی‌فر به نودانشجویان توصیه‌کرد: در کنار مسائل آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی، تک تک ما در دانشگاه مسوولیت اجتماعی در قبال افراد جامعه داریم که همان اخلاق حرفه‌ای است و باید رعایت شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان ضمن آرزوی توفیق و سلامت و سربلندی برای همه دانشجویان گفت: امیدواریم به زودی با قدم نهادن در دانشگاه به شادابی این مجموعه علمی بیفزایید.

خبرنگار: مولوی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست