پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۹۸
|
کد خبر: ۴۵۹۵
توسط معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری؛

۹ خدمت برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه شد

معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری یک بسته ویژه خدمتی، شامل ۹ سرفصل گوناگون برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

۹ خدمت برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه شد

به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی وفناوری، بر اساس الزامات قانونی و مقررات مختلف، بسیاری از محصولات تولید شده برای ارائه در داخل یا صادرات به کشورهای دیگر، نیازمند اخذ مجوزها، تاییدیه‌ها و استانداردهای مختلف ملی و بین‌المللی هستند.

اخذ این مجوزها، ممکن است نیازمند هزینه مالی و دانش فنی‌ قابل توجهی باشد. بر این اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تسهیل کار شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، یک بسته خدمتی ویژه شامل ۹ سرفصل مختلف در این حوزه تدوین کرده است.

برای مثال، تولیدکنندگان حوزه مکمل‌های غذایی، دارویی و محصولات گیاهی موظف هستند تا برای تولید محصول، مجوزهای لازم را از اداره کل‌های مربوطه در زیر مجموعه سازمان غذا و دارو را اخذ کنند.

پس از ثبت تقاضا، شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت‌های مالی و فنی را جهت اخذ گواهینامه‌های لازم مانند، مجوزهای اداره کل تجهیزات پزشکی، CE و انواع ISO را دریافت می‌کنند.

کارشناسان این حوزه در راستای توسعه خدمات، این بسته خدمتی را به ۹ سرفصل مختلف تقسیم کرده‌اند، این موضوع موجب می‌شود تا شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان متقاضی استفاده از خدمات مالی و فنی در مورد«مجوزها، تاییدیه‌هاو استانداردها» خدمات بیشتری دریافت کنند.

مشاوره پروانه بهداشت

شرکت‌های متقاضی در ابتدا از یک جلسه بررسی و مشاوره اختصاصی بهره‌مند می‌شوند.مشاوره جهت اخذ پروانه بهداشتی ساخت برای واحدهای تولیدی و کارگاهی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی ارائه می‌شود. هر شرکت می‌تواند در سال از تعداد متنابهی جلسه مشاوره برای دریافت پروانه بهداشت استفاده کند.

گزارش نیازسنجی تأییدیه‌های مورد نیاز شرکت

شرکت‌هایی که شناخت درستی از گواهینامه‌ها و تأییدیه‌های مرتبط با حوزه کاری خود ندارند، می‌توانند با استفاده از این گزارش، اطلاعات دقیق و مفیدی در این زمینه کسب کنند.

شرکت‌های خلاق یا دانش‌بنیان، برای دریافت حمایت مربوط به گواهینامه‌های محصولی مانند CE  بایستی ابتدا درخواست ارزیابی آمادگی صادراتی را ثبت و پس از ارزیابی و مشخص شدن نتیجه، درخواست گواهینامه محصولی را ثبت کنند.

مشاوره استقرار در فضاهای صنعتی و نیمه صنعتی، پارک‌ها و مراکز رشد

کلیه مشاوره‌های مرتبط با استقرار در پارک‌ها، مراکز رشد و فضاهای صنعتی و نیمه صنعتی استان تهران اعم از نحوه پذیرش، تمدید زمان، افزایش فضای استقرار و سایر ابهامات مرتبط با این موضوع در این بخش قابل ارائه است.

صدور گواهی انطباق (COC)

صدور گواهی انطباق به این معنی است که در صورت تطبیق مشخصه‌های عملکردی محصول موردنظر با یک استاندارد ملی، منطقه ای، بین‌المللی، جامعه‌ای و یا کارخانه‌ای اظهار شده قابل پذیرش، گواهینامه انطباق یافته توسط سازمان ملی استاندارد ایران صادر می شود.

در واقع بر اساس توافقنامه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند از گواهینامه انطباق یافته با گواهی مورد نظر خود بهره‌مند شوند.

استقرار شرکت‌های دانش بنیان در کاربری مسکونی شهر تهران

جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در شهرهای دارای محدودیت استقرار، تهیه پرونده فنی اداره کل تجهیزات پزشکی، تهیه پرونده فنی محصولات دارویی شیمیایی، بیولوژیک، گیاهی و مکمل دانش بنیان، نیز از جمله دیگر سرفصلهای گنجانده شده در این بسته خدمتی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری