پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۴
|
کد خبر: ۴۶۷۱
نخستین همایش بین‌المللی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث توسط دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و همکاری جمعی از پژوهشگاه‌های اسلامی برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، نخستین همایش بین‌المللی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث توسط دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و همکاری جمعی از پژوهشگاه‌های اسلامی برگزار می‌شود.

این همایش با رویکردهای زیر برگزار خواهد شد:

۱- سبك زندگی؛ مسائل و مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی، مسائل خانواده، مقایسه تطبیقی سبك‌های زندگی مختلف (در اسلام و سایر ادیان)

۲- تعليم و تربیت؛ مبانی تعلیم و تربیت با تاکید بر قرآن و حدیث، مسائل کودک و نوجوان، روشهای تربیتی در قرآن و حدیث، تربیت عبادی، تربیت اعتقادی، تربیت اخلاقی، تربیت عقلانی، تربیت عاطفی، تربیت جنسی، تربیت سیاسی، ریشه ها و نتایج تعلیم و تربیت صحیح و نادرست، بررسی مکاتب تربیتی از منظر مسائل کاربردی.

۳- اخلاق و عرفان اسلامی؛ بررسی اخلاق فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، قضائی، علمی، حرفه ای و غیره با تاکید بر قرآن و حدیث.

٤- تحقیقات کاربردی از نگاه اندیشمندان اسلامي
مباحث کاربردی قرآن و حدیث، سبك زندگی، تعلیم و تربیت، اخلاق از نگاه اندیشمندانی مانند علامه طباطبايي، جوادی آملی طبرسی، سيد قطب، مراغی، فخر رازی و نیز از نگاه مفسران شیعه سنی و ... .

۵- آسیب‌شناسی تحقیقات کاربردی؛ آسیب‌شناسی تحقیقات قرآنی و حدیثی و دوری آن‌ها از مسائل زندگی و کاربردی، خرافات موجود در جامعه و نقد آنها، آسیب‌شناسی تربیت دینی در جامعه، مدارس و... و محورهای ویژه، نقد آراء تفسیری، مطالعات تطبیقی قرآن‌پژوهی، شبهه‌پژوهی مطالعات قرآنی، سبک‌شناسی قرآن کریم، تاویلات قرآنی، قرآن و فرهنگ و تمدن اسلامی.

گفتنی است به شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی معتبر داده شده و مقالات برگزیده در مجلات معتبر چاپ خواهد شد.

لازم به ذکر است نحوه ارسال مقالات از طریق ایمیل همایش بوده و مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ می‌باشد.

علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند با مراجعه به یکی از نشانی‌های زیر به کسب اطلاعات مورد نیاز بپردازند.

ایمیل:
tahghighat.qh@quran.ac.ir

آدرس دبیرخانه همایش: شاهرود، بلوار دانشگاه، دانشکده علوم قرآنی شاهرود، کد پستی ۳۶۱۴۹۱۵۴۷۳

تلفن تماس: ۳۲۳۰۰۲۶۷-۰۲۳ و ۳۲۳۰۰۲۶۹-۰۲۳ و ۰۹۲۲۷۳۳۸۲۷۴

آدرس وب‌سایت همایش:
conf.quran.ac.ir


خبرنگار: حوائجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه