پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۸۸
|
کد خبر: ۴۷۲۴
مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی‌سینا را همراه با عکس‌ها و جزئیات فعالیت‌ها و ماموریت‌ها بیشتر بشناسید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی‌سینا در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۱۵ با مجور تأسیس به شماره ۷۰۷-۱۰۳ فعالیت‌های خود را در زمینه عمرانی و تدوین اساسنامه آغاز نمود؛ با تصویب اساسنامه و با مدیریت وقت دکتر میرحسین دزفولیان در تاریخ ۱۳۸۳/۲/۳۰ و فراخوان عمومی در ابتدای همان سال، اولین واحد فناور در تاریخ ۱۳۸۳/۸/۷ مستقر گردید.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۵، که مرکز رشد تحت مدیریت دکتر عباس صمدی بود، همزمان با تصویب برنامه کاری مرکز رشد، فعالیت‌های این مرکز از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به تمامی حوزه‌ها و به صورت عمومی بسط پیدا کرد.

با مدیریت مهندس بیات در مرکز رشد فعالیت‌ها جهت اخذ مجوز دائمی مرکز شدت یافت و در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۲۷ و با توجه به برنامه‌های ارائه‌شده، مجوز قطعی مرکز رشد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ گردید.

هم اکنون نیز مرکز رشد تحت مدیریت دکتر جلال اکبری و با هدف آشنا نمودن تمامی اقشار جامعه با فعالیت‌های مرکز رشد و بسط خدمات این مرکز به تمامی نقاط استان، فعالیت‌های خود را با جدیت تمام پیگیری می‌نماید.

ساختمان شماره ۱ مركز رشد كه سابقاً به عمارت سوخته معروف بوده‌ است، در خيابان فرهنگ شهر همدان واقع است، كه این ساختمان در سال ۱۳۵۵ بر روي بناي نيم سوخته‌اي كه در حدود سال ۱۳۱۵ به عنوان يكي از ساختمان‌هاي وابسته به كنسولگري انگلستان بنا گرديده احداث شده است؛ اين بنا در يك تظاهرات ضدانگليسي در حدود سال‌هاي ۳۲-۱۳۳۰ آتش‌ زده‌شده و مدت‌ها به صورت نيم‌سوخته باقي‌مانده بود، تا اينكه در سال ۱۳۵۴ توسط دانشگاه تازه تأسيس بوعلي‌سينا خريداري‌ شد. ساختمان عمارت سوخته در تاريخ ۱۳۸۰/۱۲/۲۵ به شماره ۵۰۴۵ در فهرست آثار ملي ثبت گرديده است. هم اکنون این ساختمان دارای ۳۰۰۰ متر زمین و ۱۶۰۰ متر زیر بنا می‌باشد.

از جمله اهداف این مرکز می‌توان به بسترسازی جهت تجاری‌کردن دستاوردها، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق، کمک به رونق اقتصادی محلی مبتنی بر کارآفرینی، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط فناور محور در کلیه زمینه‌های علمی و همچنین بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب جهت جذب کار آفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه فناوری اشاره کرد.

خبرنگار: مولوی

عکس: محمود محمدی فیض

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری