پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۱۳
|
کد خبر: ۴۷۳۵
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب بیان کرد: پیوسته گام برداشتن در انقلاب اسلامی، مرهون تلاش مضاعف و پیگیری همه است، چه دانشگاهیان در عرصه علم، چه صنعت‌گران در عرصه صنعت و چه سیاست‌مداران در عرصه تلاش و همدلی و خدمت صادقانه به مردم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب هستیم و بیش از چهل سال پر افتخار را گذراندیم؛ درست است که نسبت به آنچه باید باشیم سال‌هایی فاصله داریم اما نسبت به گذشته‌های دوردست مسیرهای پرفراز و نشیبی را پیمودیم و به جایگاه قابل قبولی رسیده ایم.

وی افزود: رسیدن به حد مطلوب، در گرو همت، همبستگی، هم‌افزایی و تلاش همه اجزای جامعه است؛ زمانی که ما درخصوص یک ملت صحبت می‌کنیم، نشانه‌های زیادی از جمله عزت، برای یک تمدن مورد بحث قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حاجیلویی‌محب با اشاره به حدیثی از امیرالمومین علی(ع) که می‌فرمایند، "لا تَکُنْ عَبْدَ غَیْرِکَ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللّهُ حُرّاً؛ بنده کسی مشو، خدا تو را آزاد آفرید" گفت: آزادی و آزادگی موهبتی الهی به همه ملت‌ها است و همین موضوع نویدبخش یک تمدن می‌باشد؛ اگر یک فرهنگ یا ملت بخواهد تمدنی بسازد، حتما با بستری از آزادگی می‌تواند به سرانجام مطلوب برسد، که این موضوع از مهم‌ترین دستاوردهای این کشور و انقلاب اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: تمام مباحث در عزت و آزادگی و عدم وابستگی، قابل تعریف است، به شرط اینکه فهم درست از عدم وابستگی داشته باشیم؛ عدم وابستگی به معنای کشیدن حصارهای بتنی در اطراف کشور و یا جنگیدن با همه کشورها نیست، بلکه به معنای تعامل سازنده، مستمر و پیوسته، با حفظ کرامت و عزت کشور است.

وی تصریح‌ کرد: مقایسه ایران کنونی با دوران پیش از انقلاب اسلامی و مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که ایران از کشوری که سفارت بریتانیا و آمریکا برای آن تصمیم می‌گیرند، به کشوری مستقل تبدیل شده است؛ با مطالعه در خصوص مستشارانی که در ایران بودند، مأموریت‌های مختلفی که در کشور داشتند و اثرگزاری آنها در کشور، می‌توان به این موضوع پی برد.

حاجیلویی‌محب تشریح‌ کرد: رسیدن به استقلال و جایگاه قابل قبول، جزو دستاوردهای بزرگ این کشور است، چراکه با مطالعه سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و دسته‌بندی‌های مختلف جهانی، دو قطبی‌های مختلف، دو‌صدایی و یا حتی تک‌صدایی، در برخی از بخش‌های دنیا قابل مشاهده است؛ ظهور انقلاب اسلامی سخن و گشایشی نو را در دنیا ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که حضرت امام در سخنرانی و پیام بسیار معروف خود به نام منشور روحانیت، در سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ بیان می‌کنند که انقلاب ما نهضت‌های آزادی‌بخش را به دنبال داشته است؛ جوان‌هایی که آن زمان شکفته‌ بودند، امروز در یمن، فلسطین و افغانستان قابل مشاهده هستند که همه از برکت انقلاب اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان بیان کرد: پیوسته گام برداشتن در انقلاب اسلامی، مرهون تلاش مضاعف و پیگیری همه ما است؛ چه دانشگاهیان در عرصه علم، چه صنعتگران در عرصه صنعت و چه سیاستمداران در عرصه تلاش و همدلی و خدمت صادقانه به مردم.

خبرنگار: مولوی
عکس: منصور حسن‌الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست