پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۱۰
|
کد خبر: ۴۷۵۷
دکتر صادق خزل‌پور عضو هیات علمی شیمی و عسل پیدایی دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه بوعلی‌سینا، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی معرفی و تجلیل شدند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار بسنا و به نقل از وزارت علوم، در این آیین دکتر علی الیاسی، دبیر سی و جهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی با بیان اینکه سه دهه از برگزاری جشنواره خوارزمی گذشته است، اظهار داشت: در این مدت حدود صد نهاد و سازمان ازحامیان اجرای این جشنواره بوده اند.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرایی این رویداد گفت: در این دوره از جشنواره ۲۰۳ طرح داخلی و ۴۷ طرح خارجی از ۲۶ کشور به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از میان آنها، ۱۷ طرح به هیات داوران ارجاع و در نهایت ۸ طرح داخلی، ۱ طرح ویژه و ۲ طرح خارجی از کشور‌های سوییس و چین به عنوان منتخبان جشنواره امسال معرفی شدند.

وی افزود: در بخش جشنواره جوان خوارزمی نیز از میان ۲۷۶ طرح دریافتی، ۱۵ طرح به هیات داوران ارسال شد و در نهایت ۹ طرح به عنوان طرح‌های برتر برگزیده شدند.

گفتنی است نفرات برگزیده سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی را دکتر یوسف ثبوتی از دانشگاه زنجان به عنوان طرح ویژه، مهندس مصطفی نمازی از شرکت صنعتی دیزل، دکتر نعمت الله فولادی از پژوهشگاه فضایی ایران، مهندس عبدالرضا یعقوب زاده طاری از شرکت پویندگان راه سعادت، دکتر شاهرخ شهرام از شرکت صنایع الکترونیک ایران، مهندس علی اصغر پاشایی از سازمان صنایع دریایی، دکتر احمد مولودی ازسازمان جهاد دانشگاهی خراسان، مهندس ابوالفضل دیانی از پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسین جهان خواه از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی شامل میشدند و نفرات برگزیده خارجی این دوره از جشنواره نیز دکتر محمد خواجه نظیرالدین از کشور سوئیس و دکتر لی جیانگ از کشور چین بودند.

در بخش جشنواره جوان خوارزمی نیز سید محمد صدرالساداتی و محمد رستمی از گروه برق و کامپیوتر، ناصر گلستانی از گروه علوم پایه، صادق خزل‌پور، آرش طهری و مهدی اسد الله از گروه فناوری‌های شیمیایی، عسل پیدایی از گروه زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، یحیی چوپانی و علی نادر اسرمی از گروه مکانیک به عنوان منتخبان این جشنواره معرفی شدند.

عسل پیدایی دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه بوعلی‌سینا، با طرح تجزیه بیولوژیکی زباله‌های پلاستیکی با استفاده از لار و حشره گالریا ملونلا و شناسایی عوامل مولکولی موفق به کسب مقام دوم پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی شدند.

همچنین دکتر صادق خزل‌پور استادیار و عضو هیأت علمی شیمی تجزیه دانشگاه بوعلی‌سینا، با طرح سنتز الکتروشیمیایی فضاگزین سولفونامید‌ها در شرایط سبز، موفق به کسب رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی شد.

خبرنگار: مولوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست