پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۰
|
کد خبر: ۴۷۶۹
عضو هیات علمی گیاهپزشکی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: هزینه هدفمند‌ برای هسته‌های نخبگانی فعال در طرح شهید احمدی‌روشن، سرمایه‌گذاری ملی برای آینده کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از بنیاد ملی نخبگان، دکتر محمد خانجانی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به نقش مهم طرح شهید احمدی‌روشن در مهارت‌آموزی و توان‌افزایی مستعدان، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تیم موفق، متجانس بودن دیدگاه و افق دید اعضای هسته با هم است.

وی افزود: اعضای یک تیم پژوهشی و هسته نخبگانی علی‌رغم تفاوت در رشته و تنوع در گرایش‌‍‌های تخصصی، باید نگاه یکسانی به موضوع علم داشته باشند؛ در واقع این افراد باید نگاه عملیاتی به علم و تخصص خود داشته و برای تبدیل شدن ایده و پروژه به یک محصول یا خدمت دانش‌بنیان تلاش کنند.

خانجانی ادامه داد: طرح شهید احمدی‌روشن یکی از طرح‌های بالغ بنیاد ملی نخبگان است که برون‌دادهای آن به پتنت و یا دانش‌فنی تبدیل می‌شود و این یعنی اعضای هسته در ابتدای مسیر شرکت‌داری و اشتغال‌زایی قرار می‌گیرند.

این محقق گیاهپزشکی اظهار داشت: هرگونه هزینه هدفمند‌ برای هسته‌های نخبگانی فعال در ذیل این طرح، در واقع سرمایه‌گذاری ملی برای آینده کشور است، خاصه اینکه حضور در این هسته‌ها سبب اصلاح نگرش مستعدان به دانشگاه و علم می‌شود و آنان به درک درستی از دانشگاه می رسند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری