پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۵۸
|
کد خبر: ۴۸۱۰
با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح؛

همکاری‌های علمی و پژوهشی در پروژه‌های دفاعی کشور افزایش می‌یابد

همکاری‌های علمی و پژوهشی در پروژه‌های دفاعی کشور، با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از صدا و سیما، دکتر منصور غلامی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح که در محل این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه تجربه نشان داده است هر جا مشتری مستمر تولیدات علمی داشته‌ایم کار‌ها نیز به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح از بخش‌هایی هستند که همواره خواهان استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها هستند و این استمرار باعث دلگرمی پژوهشگران می‌شود.

وزیر علوم با ابراز خرسندی از افزایش همکاری‌های دانشگاه‌ها ببانیرو‌های مسلح گفت: هدف ااز انعقاد این تفاهم‌نامه، استفاده از ظرفیت‌های علمی وزارت علوم برای انجام پروژ‌ه‌های دفاعی و متقابلاً استفاده از ظرفیت‌های دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح برای انجام فعالیت‌های علمی است.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این آیین با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح با بخش‌های مختلف وزارت علوم از دوران دفاع مقدس تاکنون، اظهار داشت: با انجام این همکاری‌ها ظرفیت‌های خوبی در اختیار هر دو طرف قرار گرفته و دستاورد‌های خوبی نیز داشته‌ایم.

سردار باقری با اشاره به فعالیت نیرو‌های مسلح در حوزه‌های مختلف علوم و فنون و همچنین تولید دانش در نیرو‌های مسلح ابراز امیدواری کرد نتایج تحقیقات نیرو‌های مسلح در بخش‌های مختلف در اختیار بخش کشوری قرار خواهد گرفت تا مورد بهره‌برداری واقع شود.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه نیز همکاری‌ها شکل نظام‌مندی به خود می‌گیرد و با ارتقای پایه‌های علمی موجب جهش دانش در حوزه دفاعی کشور شود.

گفتنی است؛ به موجب این تفاهم نامه که به امضای دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رسید، دو طرف در حوزه‌های علمی، فناوری، پژوهشی و اجرای پروژه‌های دفاعی و علمی همکاری می‌کنند.

در این تفاهم‌نامه پنج ساله که قابل تمدید است دو طرف بر استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و فناوری، فرصت‌های مطالعاتی، مهارت‌آموزی، استفاده از نخبگان علمی در نیرو‌های مسلح و کسر خدمت دانشجویی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش؛ همچنین در این تفاهم‌نامه توافق شد که با ایجاد سامانه‌های متصل از مجموعه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و ستاد کل نیرو‌های مسلح، پژوهشگر‌ان و اساتید از نتایج پژوهش‌های همدیگر مطلع شده و از دانش‌آموختگانی که رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تدوین می‌کنند، پشتیبانی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست