پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۱۶
|
کد خبر: ۴۸۳۸
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعضای هیأت علمی صرفاً از پلکانی شدن مالیات حقوق معاف هستند، گفت: قانون کسر ۱۰ درصد مالیات از حقوق اعضای هیات علمی رسما (آموزشی و پژوهشی) همچنان برقرار است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد تقی نظرپور ضمن بیان این مطلب به قوانین و بخشنامه‌های موجود در خصوص مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: از نظر مواد قانونی که به موضوع مالیات حقوق کارکنان دولت یا به طور خاص مالیات حقوق اعضای هیأت علمی مربوط می‌شوند؛ می‌توان به دو قانون اشاره کرد که یکی از این قوانین ماده ۵ قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۲۶ اسفند سال ۶۸ مجلس شورای اسلامی و دیگری ماده ۸۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم است.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این دو قانون فوق تاکنون؛ حداکثر ۱۰ درصد به عنوان مالیات از حقوق اعضای هیأت علمی رسمی (آموزشی و پژوهشی) کسر شده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به لزوم شفاف‌سازی موضوع مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: در مباحث اخیر مطرح شده در خصوص پلکانی شدن پرداخت مالیات حقوق کارکنان دولت؛ اعضای هیأت علمی و قضات صرفاً از قانون پلکانی شدن مالیات معالی ۱۰ درصد مالیات از حقوق آنان کسر خواهد شد.

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دهم اسفندماه خود مصوب کرد که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و قضات از پرداخت مالیات معاف شدند. قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح (دوشنبه) ۱۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی در توضیح این مصوبه گفت: براساس قانون این افراد باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست