پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۶۰
|
کد خبر: ۴۸۵۸
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر تصریح کرد:

انزوای امید؛ تمدنِ جامعه را منحل می‌کند/ علم به عنوان قدرتِ نرمِ دنیا در حال خودنمایی است

دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: اگر روند امید در جامعه‌ای به انزوا برود، تمدن آن جامعه منحل خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم تجلیل از دانشجویان، اساتید و کارکنان شاهد و ایثارگر، ‌که به مناسبت روز شهید برگزار شد، اظهار کرد: اگر گذشتگان ما به فکر حفاظت از این آب و خاک با فداکردن جانشان بودند، امروز فرزندان آن‌ها وظیفه‌ بسیار بزرگتری دارند، چراکه فضا به گونه‌ای است که باید به نحو دیگری از کشور حفاظت کنیم و آن چیزی جز حفاظت کردن از سنگرهای علمی نیست.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند رشد علمی دانشجویان شاهد طبق آمارهای ارائه شده افزایش داشته است؛ باید خوشحال باشیم افرادی که هزینه زیادی را برای این خاک داده‌اند امروز هم فرزندان آن‌ها در پی اعتلای کشور در دنیا هستند که البته جز با تلاش کردن حاصل نمی‌شود.

محمدی‌فر افزود: امروزه ما شاهد قدرت‌نمایی ابزار نرم یا همان علم هستیم، قدرت نرم در دنیا در حال خودنمایی است؛ ما نیاز به انسان‌های با انگیزه و با اراده داریم تا این ابزار به درستی به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: اگر روند امید در جامعه‌ای به انزوا برود، تمدن آن جامعه منحل خواهد شد، بنابراین نیاز داریم تا امید و انگیزه افزون شود که نقش شما فرزندان شاهد در این مقطع باید بسیار پررنگ باشد.

وی در پایان گفت: در قرن ۲۱ جوامع به دنبال الگو هستند، برپایی این‌گونه مراسم برای برتر دانستن این عزیزان نیست بلکه برای قدردانی و سپاس از آن‌ها است که به این سبب می‌تواند نقش الگوسازی برای افراد جامعه داشته باشید.

خبرنگار: حوائجی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست