پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۱۷
|
کد خبر: ۴۸۵۹
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

فرزندان شهدا باید در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های علمی بدرخشند

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب گفت: فرزندان شهدا باید در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های علمی بدرخشند و نشان بدهند قدردان زحمات پدرانشان بوده اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم تجلیل از دانشجویان، اساتید و کارکنان شاهد و ایثارگر، که به مناسبت روز شهید برگزار شد، با اشاره به توصیه‌ای از پیامبر (ص) که فرمود: َوقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بِرٌّ حتّى یُقتَلَ الرجُلُ فی سبیلِ اللّه فإذا قُتِلَ فی سبیلِ اللّه فلیسَ فَوقَهُ بِرٌّ؛ «بالاى هر نیکوکارى، نیکوکار [دیگرى]است تا آن گاه که مرد در راه خدا کشته شود. پس، چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن نیکى (ارزشى) وجود ندارد.» گفت: بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری وجود دارد، کسی که در راه خدا شهید می‌شود، هیچ خوبی و نیکی را برتر از آن نمی‌توان تصور کرد؛ فردی که شهید می‌شود به این مرحله از رشد رسیده که از مادیات عبور کرده و به مرحله ایثار رسیده است.

وی عنوان کرد: در ارتباط با خانواده شهدا با زوایای عجیبی از صبر رو به رو هستیم که نشانگر مقام بالای آنان است.

حاجیلویی‌محب با نقل قولی از شهید مرتضی آوینی، تأکید کرد: پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند. ما درگیر دغدغه‌های زندگی هستیم و این شهدا هستند که ماندگار می‌مانند.

وی در پایان افزود: فرزندان شهدا باید در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های علمی بدرخشند و نشان بدهند قدردان زحمات پدرانشان بوده اند.

خبرنگار: حوائجی
عکس: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست